Глобальна інформатизація суспільства є однією з домінуючих тенденцій, в тому числі і в освіті. Важливим є вміння працювати з інформаційними ресурсами та технологіями на уроках та використовувати отримані знання в реальному житті. В умовах освітнього процесу це можливо реалізувати на інтегрованих уроках з інформатичною складовою або спецкурсах. В статті розкриваються питання міжпредметної інтеграції під час навчання учнів 5-9 класів загальноосвітніх шкіл, а саме актуальності проведення інтегрованих уроків з інформатичною складовою. Визначено основні поняття інтеграції освітнього процесу, актуальність та необхідність проведення інтегрованих уроків. Об’єктивно та неупереджено визначено переваги цього підходу. Зокрема, можливість для учнів та вчителів продемонструвати власні досягнення іншими шляхами, окрім традиційних, розкрити потенціал, застосувати творчий підхід. Розглянуто шляхи проведення інтегрованих уроків, а саме через об’єднання схожої тематики кількох навчальних предметів або через формування інтегрованих курсів шляхом об’єднання навчальних програм таких курсів. Наведено конкретні приклади інтегрування різних навчальних дисциплін з інформатикою, зокрема математики, зарубіжної літератури, фізики, біології, географії, хімії. Найбільша увага приділена урокам в 5, 7 та 9 класах загальноосвітніх навчальних закладів. Окреслено перспективи впровадження інтегрованих уроків у навчальний процес. Розширення спектру інтегрованих уроків інформатики та інших навчальних дисциплін дозволить наочно продемонструвати можливості використання інформаційних технологій (інформаційних ресурсів, прикладного програмного забезпечення) в різних життєвих ситуаціях. Дана стаття спрямована на вирішення проблеми вдосконалення методів і засобів навчання, а також підходів до подання навчального матеріалу на уроках.
Global informatization of society is one of the dominant trends, including in education. It is important to be able to work with information resources and technologies in lessons and to use the acquired knowledge in real life. In the educational process it is possible to implement it in integrated lessons with informatics component or special courses. The article deals with the issues of cross-curricular integration during the education of pupils of 5-9 grades of secondary schools, namely the relevance of conducting integrated lessons with informatics component. The basic concepts of integration of the educational process, relevance and necessity of carrying out integrated lessons are defined. The benefits of this approach are objectively and impartially identified. In particular, the opportunity for students and teachers to demonstrate their achievements in ways other than the traditional, to unlock the potential, to apply a creative approach. Ways of conducting integrated lessons are discussed, namely by combining similar subjects of several subjects or by forming integrated courses by combining the curricula of such courses. Specific examples of integration of various disciplines with informatics, in particular mathematics, foreign literature, physics, biology, geography, chemistry, are given. Most attention is given to lessons in grades 5, 7 and 9 of secondary schools. Prospects of introduction of integrated lessons in the educational process are outlined. Expanding the range of integrated lessons in computer science and other disciplines will clearly demonstrate the ability to use information technology (information resources, application software) in different situations in life. This article is aimed at solving the problem of improving the methods and means of teaching, as well as approaches to the presentation of educational material in lessons.