Стрімкий розвиток інформаційно-комунікаційних технологій вимагає оновлення всіх галузей суспільства, в тому числі й освітньої. Саме тому все більшої уваги приділяється питанням використання хмаро орієнтованих технологій, зокрема проблемі створення хмаро орієнтованого навчального середовища закладу освіти. Вдосконалення сучасних технологій та оновлення програмного забезпечення вимагає від закладів освіти та викладачів постійної зміни систем навчання та програмного забезпечення відповідно до сучасних тенденцій розвитку інформаційнокомунікаційних технологій. Одним із шляхів вирішення цієї проблеми є впровадження у навчальновиховний процес хмаро орієнтованих технологій. Хмаро орієнтовані технології є ефективним засобом наукової діяльності та управління освітнім процесом. В статті проаналізовано доцільність використання хмаро орієнтованих технологій під час навчання інформатики молодших бакалаврів закладів вищої освіти І-ІІ рівня акредитації. Зроблено аналіз означень хмаро орієнтованих технологій, з’ясовано діяльність усіх учасників навчального процесу та вимоги щодо їх наповнення. Дібрано хмаро-орієнтовані сервіси та додатки, які доцільно використовувати у навчально-виховному процесі закладу освіти. Розглянуто сервіси навчальної взаємодії (віртуальні класи, системи спільної роботи з додатками у хмаро орієнтованому середовищі, засоби для організації інтернет-конференцій та ін.). Зроблено детальний аналіз використання дистанційного курсу створеного на безкоштовному сервісі для підтримки навчання Google Classroom. З’ясовано, що сервіс Classroom є сучасним засобом оптимізації роботи викладача під час управління навчальною діяльністю студентів. Ефективності застосування хмаро орієнтованих технологій сприяють високій активності як студентів так і викладачів. Оволодіння хмаро орієнтованими технологіями дозволяє найбільш ефективно організувати навчальний процес.
The rapid development of information and communication technologies requires the renewal of all sectors of society, including education. That is why more and more attention is paid to the use of cloud-based technologies, in particular the problem of creating a cloud-based learning environment of educational institutions. Improving modern technologies and updating software requires educational institutions and teachers to constantly change teaching and software systems in accordance with current trends in information and communication technologies. One of the ways to solve this problem is the introduction of cloud-based technologies in the educational process. Cloud-oriented technologies are an effective means of scientific activity and management of the educational process. The article analyzes the feasibility of using cloud-based technologies in teaching computer science to junior bachelors of higher education institutions of the I-II level of accreditation. The analysis of the definitions of cloud-oriented technologies is made, the activity of all participants of the educational process and the requirements for their filling are clarified. Cloud-oriented services and applications have been selected, which should be used in the educational process of the educational institution. Learning interaction services (virtual classes, systems of joint work with applications in the cloud-oriented environment, means for the organization of Internet conferences, etc.) are considered. A detailed analysis of the use of a distance course created on the free service to support learning Google Classroom. It was found that the Classroom service is a modern means of optimizing the work of the teacher in the management of students' learning activities. The effectiveness of cloud-based technologies contributes to the high activity of both students and teachers. Mastering cloudbased technologies allows you to organize the learning process most effectively.