Актуальним є поєднання змісту навчання Баз даних з опануванням принципів побудови інформаційних систем в Інтернеті. Таке поєднання важливе для визначення місця реляційної бази даних у загальному баченні зв’язків різних розділів предмету Інформатика. Метою написання статті є розкриття напрямків застосування Web-програмування для висвітлення сутності бази даних як основної складової Web-орієнтованої інформаційної системи в курсі “Бази даних” для майбутніх вчителів-інформатиків. Для досягнення мети поставлено такі завдання: • розкрити особливості програмних засобів навчання майбутніх учителів інформатики курсу “Бази даних”; • продемонструвати особливості змісту і методів навчання майбутніх учителів інформатики курсу “Бази даних” з використанням технологій Web-програмування; • провести аналіз результатів педагогічного експерименту, щодо впровадження нової методики навчання. Особливості методичної системи навчання Баз даних і побудови Web-орієнтованої інформаційної системи подано в статті. Рекомендується використовувати СУБД MySQL в поєднанні з хостингом мережі Інтернет. Для побудови інформаційної системи рекомендується стартове програмне забезпечення, в основу якого покладено модель розмежування частини дизайну, баз даних і програмної частини, MVC архітектура. Зміст навчання охоплює питання формування сторінок частини клієнта та частини адміністратора. Акцент зроблено на вивчення залежності результатів функціонування Web-орієнтованої інформаційної системи від результатів SQL запитів і структури реляційної бази даних. Аналіз результатів педагогічного експеримента довів значущість впровадження нової методики навчання для формування системного бачення взаємозв’язків розділів предмету Інформатика і місця реляційних баз даних у цій системі. Перспективним бачиться розвиток методики навчання Web-програмування у загальноосвітній школі.
The aim of the article is to reveal the areas of application of Web-programming to highlight the essence of the database as the main component of Web-oriented information system in the course "Databases" for future teachers of computer science. To achieve this goal the following tasks are set: • to reveal the features of software tools for the course "Databases" of future computer science teachers; • demonstrate the features of the content and methods of teaching the course "Databases" of future teachers of computer science using Web-programming technologies; • to analyze the results of the pedagogical experiment on the introduction of new methods. Features of the methodical system of training Databases and construction of Web-oriented information systems are presented in the article. It is recommended to use MySQL in combination with Internet hosting. To build an information system, the starting software is recommended, which is based on the model of delimitation of the design part, databases, and software, MVC architecture. The content of the training covers the formation of the client and the administrator pages. Emphasis is placed on studying the dependence of the results of the Web-oriented information system on the results of SQL queries and the structure of the relational database. The analysis of the results of the pedagogical experiment proved the importance of the introduction of a new methodology for the formation of a systematic vision of the relationships of sections of the subject of Informatics and the place of relational databases in this system. The development of methods of teaching Web-programming in secondary school is considered promising.