З 2020 навчального року заклади вищої освіти І-ІІ рівнів акредитації починають готувати фахових молодших бакалаврів. В статті розглянуто шляхи формування у студентів практичних вмінь і навичок роботи з сучасними інформаційними технологіями та автоматизованими системами. Зміни, які відбуваються в суспільстві, пов’язані із стрімкою інформатизацією освітньої, соціальної, політичної, економічної сфер діяльності людини, існування спільного інформаційного простору потребують підготовлених спеціалістів, які вміють використовувати різноманітні сучасні інформаційні технології для розв’язування фахових задач, готовими до самоосвіти і мають бажання це робити. Підготовка студентів спеціальності «Облік і оподаткування» потребує якісного, поглибленого вивчення дисциплін «Інформатика» та «Інформаційні системі і технології в обліку», як інструменту обліковця. Формування практичних навичок використання інформаційних технологій починається на 1 і 2 курсах, а з інформаційними системами на 3 курсі. Проаналізовано особливості практичної підготовки студентів, навчальне програмне забезпечення, кількість годин на виконання лабораторних робіт та їх тематика. Розглянуто шляхи мотивації та самоосвіти студентів на прикладі роботи сертифікованого центру навчання коледжу, створення спільного навчального інформаційного простору «студент – викладач». Це може бути навчання на он-лайн платформах, участь у відкритих конкурсах та олімпіадах, майстер-класи від фірм розробників програмного забезпечення, сертифікація студентів. Практична підготовка фахових молодших бакалаврів повинна відповідати сучасному рівню розвитку інформаційних технологій і бути направленою на формуванню стійких знань і практичних навичок творчої особистості інформаційного та інформатизованого суспільства. Сучасне інформаційне суспільство потребує спеціалістів, які володіють різноманітними інформаційними технологіями і практичними навичками роботи з автоматизованими системами, здатні до самостійного опрацювання та раціонального використання різноманітних програмних засобів загального та прикладного призначення.
From the 2020 academic year, higher education institutions of I-II levels of accreditation will start training professional junior bachelors. The article considers the ways of forming students' practical skills and abilities to work with modern information technologies and automated systems. Changes in society associated with the rapid informatization of educational, social, political, economic spheres of human activity, the existence of a common information space require trained professionals who know how to use a variety of modern information technologies to solve professional problems, ready for self-education and desire do it. The preparation of students majoring in "Accounting and Taxation" requires a quality, in-depth study of the disciplines "Computer Science" and "Information Systems and Technologies in Accounting" as a tool for accounting. Formation of practical skills of work with information technologies begins on 1 and 2 courses and with information systems on 3. Features of practical training of students, educational software, number of hours allocated for processing of laboratory works are analyzed. The subject of laboratory works and their distribution on information technologies is presented. Ways of motivation and self-education of students on the example of work of the certified center of training of college, creation of the general educational information space at the decision of practical problems are considered. This can be training on on-lain platforms, participation in open competitions and Olympiads, master classes from software development companies, certification of knowledge gained in the Professional program. The practical training of professional junior bachelors should correspond to the current level of development of information technologies and be aimed at the formation of sustainable knowledge and practical skills of the creative personality of the information and information society.