Фізкультурно-спортивні послуги, як і будь-які інші послуги населенню, мають відповідати встановленим вимогам і задовольняти потреби замовника. Система управління якістю (СУЯ) - система управління, яка спрямовує та контролює діяльність організації щодо забезпечення необхідної якості послуг. Розроблення програми запровадження системи управління якістю в органах України, що надають послуги, обумовлена: відсутністю єдиних для всіх органів виконавчої влади стандартів і процедур діяльності; недостатньою орієнтованістю діяльності органів виконавчої влади на задоволення потреб споживачів, зокрема у сфері надання послуг; низькою якістю значної кількості послуг, що надаються органами виконавчої влади; потребою у здійсненні заходів запобігання проявам корупції серед посадових осіб, уповноважених на виконання функцій держави. Міжнародні стандарти і впорядковані стандартами практики управління якістю фізкультурно-спортивних послуг (ФСП), мають бути використані одночасно із застосу1ванням стратегічного менеджменту і стандартів серії ISO 9000 щодо розв’язання завдань покращення СУЯ ФСП.
Physical culture and sports services, like any other services to the population, must meet the established requirements and meet the needs of the customer. Quality management system (QMS) is a management system that directs and controls the organization's activities to ensure the required quality of services. The development of a program for the implementation of a quality management system in Ukrainian organizations that provide services is due to: the lack of uniform standards and procedures for all executive authorities; insufficient orientation of the activities of executive authorities to meet the needs of consumers, in particular, in the provision of physical culture and sports services (FSO); low quality of a significant number of services provided by executive authorities; the need for the implementation of measures to prevent manifestations of corruption of officials authorized to perform the functions of the state. The approach to the development and implementation of a quality management system for physical culture and sports population involves several stages, namely: identification of the needs and expectations of customers (direct consumers of services according to gender, age, etc.) and other stakeholders; establishment of policy and goals of the organization in the field of quality; identification of processes and responsibilities necessary to achieve quality objectives; identification and supply of resources necessary to achieve quality objectives; establishing methods that allow measuring the effectiveness and efficiency of each process; using the results of these measurements to determine the effectiveness and efficiency of each process; identification of means that make it possible to prevent discrepancies and eliminate their causes; introduction and application of the process of continuous improvement of the quality management system.