Аналіз сучасної наукової та навчально-методичної літератури дозволив дійти висновку, що сьогодні є недостатньою кількість професійно-орієнтованої навчальної літератури з використання технології вебінару в навчальному процесі. В даній статті подано комплексне дослідження, в якому вивчаються питання програмного забезпечення, організаційно-методичних вимог до проведення вебінарів, вибір платформи. Розглянуто передумови, описано процес створення, проаналізовано функціональні характеристики та результати функціонування системи навчання технічних дисциплін майбутніх фахівців з інформаційних технологій. Серед значної кількості відомих платформ для підтримки проведення вебінарів виокремлено платформу BigBlueButton, яка є безкоштовним і вільно поширюваним програмним забезпеченням з відкритим вихідним кодом. Описано та рекомендовано низку організаційно-методичних заходів для проведення успішного вебінару. Відзначено, що дотримання методичної, технічної та організаційної складових проведення вебінарів є надзвичайно важливим для досягнення позитивного результату у підготовці фахівців. Показано, що використання технології вебінарів значно розширює можливості організації освітнього процесу, сприяє формуванню у майбутніх ІТ-фахівців системи технічних понять, знань та умінь в галузі проведення онлайнових занять і, таким чином, надає можливість удосконалити практикотехнічну підготовку студентів. Попри всі незручності, практично всі види аудиторних занять у традиційній освіті можуть бути реалізовані засобами вебінарів. Проте, ряд проблем такої технології як форми організації навчання не дають підстави для повної заміни традиційного аудиторного навчання. Її використання уможливлює значно покращити та вдосконалити освітній процес, перевести на інший рівень процес осмислення навчального матеріалу, урізноманітнити форми організації навчальної діяльності.
The analysis of modern scientific and educational-methodological literature has led to the conclusion that today there is an insufficient number of professional-oriented educational literature on the use of webinar technology in the educational process. This article presents a comprehensive study that examines software issues, organizational and methodological requirements for conducting webinars, platform selection. Prerequisites have been considered, the process of creation has been described, functional possibilities and results of the system of training of technical disciplines of future specialists in information technologies have been analyzed. A large number, of well-known webinar support platforms include the BigBlueButton platform, which is free and freely distributed open-source software. A number, of organizational and methodological measures for a successful webinar have been described and recommended. It has been noted that adherence to the methodological, technical, and organizational component of conducting webinars is extremely important for achieving a positive result in the training of specialists. It has been shown that the use of webinars technology greatly enhances the organization of the educational process, contributes to the formation of a system of technical concepts, knowledge, and skills in the field of online classes for future IT professionals, and thus provides an opportunity to improve the practical and technical training of students. Despite all the inconveniences, virtually all types of classroom instruction in traditional education can be implemented through webinars. However, a number, of problems with such technology as a form of training organization do not warrant the complete replacement of traditional classroom training. Its use makes it possible to significantly improve and improve the educational process, to take to another level the process of comprehension of educational material, to diversify the forms of organization of educational activities.