Проблемі використання інформаційних технологій в навчальному процесі присвячено велика кількість педагогічних досліджень, однак актуальною залишається проблеми підготовки майбутніх вчителів до педагогічно виваженого добору компонентів методичних систем навчання в умовах швидкої зміни і розвитку комп’ютерно-орієнтованих засобів навчання. Використання таких засобів навчання може докорінно змінювати освітню діяльність учнів. Постає проблема підготовки майбутніх вчителів до умов навчання, що швидко змінюються, і педагогічно виваженого добору не тільки засобів навчання, а й всіх компонентів методичної системи навчання. Для педагогічно виваженого застосування компонентів методичної системи навчання в своїй професійній діяльності вчителі повинні не тільки їх знати і вміти застосовувати, а й розуміти педагогічний ефект від їх поєднання. Під час підготовки майбутніх вчителів до педагогічно виваженого застосування компонентів методичної системи навчання студенти педагогічних закладів вищої освіти спочатку розглядають існуючі засоби, методи, організаційні форми навчання, а потім вчаться здійснювати навчальний процес за різних способів поєднання компонентів методичної системи навчання, а також здійснюють порівняльний аналіз застосування різних конфігурацій компонентів методичної системи навчання. В статті подано приклад методики підготовки майбутніх вчителів до педагогічно виваженого добору компонентів методичної системи навчання. Зроблено висновок, що така методика проведення занять на етапі теоретичного навчання в педагогічних закладах вищої освіти сприяє не тільки кращому засвоєнню знань щодо різних компонентів методичної системи навчання майбутніми вчителями, а й розумінню відмінностей у навчальній діяльності учнів за різних умов здійснення навчального процесу, розвитку вміння застосування диференціації в навчальному процесі.
A great deal of pedagogical research is devoted to the problem of using information technologies in the educational process, but the problem of training of future specialists for pedagogically balanced selection of methodological educational systems components in terms of fast changes and development computer-oriented education ways still exists. Using of these education methods can fundamentally change the instructional activity of students. There is a problem of preparing future teachers for the rapidly changing conditions of learning and pedagogically balanced selection not only of teaching methods, but also of all methodological teaching system components. For the pedagogically balanced application of the components of the methodical system of teaching in their professional activity, teachers must not only know and be able to apply them, but also understand the pedagogical effect of their combination. In preparing of future teachers for the pedagogically balanced use of components of the methodological system of education, students of pedagogical institutions of higher education first consider the existing tools, methods, organizational forms of education, and then learn to implement the learning process in different ways of combining components of the methodological system. The article gives an example of the preparation method of future teachers for pedagogically balanced selection of components of the methodical system of teaching. In conclusion, such method of lessons arranging during the theoretical education in pedagogical academies promotes not only better master a knowledge of different components of methodological educational system of future teachers but also expansion of knowledge’s about it, understanding of differences in educational students activity during different circumstances of educational process realizing, skill development of using differentiation in educational process.