У статті наведено зміст і методику навчання курсу математичного програмування студентів інформатичних спеціальностей педагогічних університетів. Розглядаються особливості організації індивідуальної роботи студентів, які навчаються за дуальною системою, з використанням елементів «перевернутого» навчання за допомогою електронних навчальних курсів. Предметом вивчення навчальної дисципліни «Математичне програмування» є основні відомості про задачі математичного програмування, класичні методи оптимізації функцій однієї та багатьох змінних, огляд основних постановок, методів дослідження і розв’язування задач лінійного, нелінійного, цілочислового, дискретного, стохастичного, опуклого, динамічного програмування, а також сучасні інформаційні системи і технології, які використовуються під час дослідження та розв’язування конкретних прикладних задач математичного програмування. Даний курс розрахований на студентів-магістрів 2-го року навчання інформатичних спеціальностей, які опанували базові математичні та інформатичні курси. Для студентів, які навчаються за дуальною системою і працюють в закладах середньої освіти, запроваджують навчання відповідних дисциплін за індивідуальними планами (графіками). Ефективним засобом організації індивідуальної роботи студентів під час навчання математичного програмування є розробка, реалізація і захист студентами індивідуальних або групових проектів стосовно розв’язування конкретних оптимізаційних задач. Іншим ефективним засобом організації індивідуальної роботи студентів є застосування цифрових технологій, зокрема технології «перевернутого» навчання (flipped learning), за допомогою різних електронних навчальних курсів. У статті наведено приклади виконання завдань індивідуального проекту «Постановки, дослідження, розв’язування і аналіз задач нелінійного програмування» в середовищі системи комп’ютерної математики Maple.
The article describes the content and methodology of teaching mathematical programming to students of IT specialties of pedagogical universities. The peculiarities of organizing the individual work of students who study according to the dual system by using the elements of "flipped" learning through elearning courses are considered. The subject of studying the course "Mathematical Programming" is the basic information about the problems of mathematical programming, classical methods of optimization of functions of one and many variables, review of the basic formulations, methods of researching and solving problems of linear, nonlinear, integer, discrete, stochastic as well as modern information systems and technologies that are used in researching and solving specific applications of mathematical programming. This course is designed for master students of the 2nd year of studying in informatics specialities who have mastered basic mathematical and informatics courses. Students studying according to the dual system and working in institutions of secondary education will learn respective disciplines according to individual plans (schedules). To effectively organize the individual work of students within mathematical programming course students should develop, implement, and protect their individual or group projects to solve specific optimization problems. Another effective way of organizing students' individual work is through the use of digital technologies, including flipped learning, and through various e-learning courses. The article provides examples of implementating the tasks of the individual project "Setting, researching, solving and analysing nonlinear programming problems" in the Maple computer mathematics system environment.