Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Особливості комунікативної медіакомпетентності сучасних психологів – студентів і практиків

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Пономаренко, Тетяна
dc.date.accessioned 2021-06-03T12:00:09Z
dc.date.available 2021-06-03T12:00:09Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Пономаренко, Т. Особливості комунікативної медіакомпетентності сучасних психологів – студентів і практиків / Т. Пономаренко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12 : Психологічні науки : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. – Вип. 12 (57). – С. 90-100. – https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series12.2020.12(57).08 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/34210
dc.description.abstract В статті розкрито результати теоретичного та емпіричного дослідження комунікативної медіакомпетентності майбутнього психолога. Уточнено зміст понять «комунікативна компетентність психолога» і «комунікативна медіакомпетентність» психолога та визначено структурні компоненти комунікативної медіакомпетентності майбутнього психолога (когнітивний, емоційний, поведінковий, медіакомпетентність, що містить технічні (цифрові), психологічні та маркетингові ЗУН). Емпіричне дослідження було проведено в період з 2019 по 2020 рік. У ньому взяли участь дві вибірки: психологи-практики (n=62) та студенти- психологи 3-6 курсів навчання (n=277). Нами був підібраний банк методик, який дозволив оцінити й порівняти рівень розвитку комунікативної медіакомпетентності психологів- практиків і студентів-психологів: «Методика оцінки комунікативних та організаторських здібностей (КОЗ-2)» і авторська анкета для дослідження професійної медіакомпетентності психолога «Професійна медіакомпетентність психолога». Встановлено, що лише 7% психологів-практиків і третина студентів-психологів мають низький рівень комунікативної компетентності особистості; третя частина практикуючих психологів і майже половина майбутніх практичних психологів продемонстрували середній рівень комунікативної компетентності особистості; 66% психологів і п’ята частина студентів показали високий рівень комунікативної компетентності особистості. 3% психологів та третя частина студентів мають низький рівень організаторських здібностей; більша половина фахівців і 43% майбутніх психологів-практиків виявили середній рівень розвитку організаторських здібностей; третина психологів і п’ята частина студентів-психологів виявили високий рівень розвитку організаторських здібностей. Більшість (81%) психологів і третина студентів (34%) показали високий і середній рівні розвитку професійної медіакомпетентності. Також розроблено психолого-педагогічні рекомендації щодо розвитку професійної комунікативної медіакомпетентності майбутніх психологів. Перспективи подальшої роботи вбачаємо в дослідженні психологічних чинників розвитку комунікативної медіакомпетентності практичних психологів. ua
dc.description.abstract The article highlights the theoretical and empirical study of the communicative media competence phenomenon of a future psychologist. The meanings of the concepts (communicative competence of a psychologist and communicative media competence of a psychologist) are specified. The structural components of the communicative media competence of a future psychologist are determined (cognitive, emotional, behavioral, media competence, which includes technical (digital), psychological and marketing knowledge and skills). The empirical study was conducted in the period from 2019 to 2020. Two samples participated in the study: psychologists-practitioners (n = 62) and students-psychologists of 3-6 academic years (n = 277). We selected methods that allowed us to assess and compare the developmental level of communicative media competence of psychologists-practitioners and students-psychologists, namely: “Methods of assessing communicative and organizational skills (COS-2)” and the personally designed questionnaire to study the professional media competence of psychologists “Professional media competence”. We found out that only 7% of psychologists-practitioners and a third of students-psychologists have a low level of communicative competence of the individual; a third of practicing psychologists and almost half of future practical psychologists demonstrated an average level of communicative competence of the individual; 66% of psychologists and a fifth of students showed a high level of communicative competence of the individual. 3% of psychologists and a third of students have a low level of organizational skills; more than half of specialists and 43% of future psychologistspractitioners showed an average level of organizational skills development; a third of psychologists and a fifth of students-psychologists showed a high level of organizational skills development. The vast majority (81%) of psychologists and only a third of students (34%) showed high and average levels of professional media competence. We have also prepared psychological and pedagogical recommendations for the development of professional communicative media competence of future psychologists. We see prospects for further work in the study of psychological factors of the communicative media competence development of practical psychologists. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject комунікація ua
dc.subject комунікативна медіакомпетентність психолога ua
dc.subject комунікативні здібності ua
dc.subject медіакомпетентність ua
dc.subject студенти-психологи ua
dc.subject communication ua
dc.subject communicative media competence of a psychologist ua
dc.subject communicative abilities ua
dc.subject media competence ua
dc.subject students-psychologists ua
dc.subject.classification 159. – 051: 070: 004 ua
dc.title Особливості комунікативної медіакомпетентності сучасних психологів – студентів і практиків ua
dc.title.alternative Peculiar features of communicative media competence of a modern psychologist – students and practitioners ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу