Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Особливості лексико-семантичної сторони мовлення у дітей із розладами аутистичного спектра

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Шульженко, Діна Іванівна
dc.contributor.author Товкес, Юлія
dc.date.accessioned 2021-03-31T07:23:26Z
dc.date.available 2021-03-31T07:23:26Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Шульженко Д. І. Особливості лексико-семантичної сторони мовлення у дітей із розладами аутистичного спектра / Д. І. Шульженко, Ю. В. Товкес // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. – Випуск 39. – C. 174-179. – DOI 10.31392/NPU-nc.series 19.2020.39.23 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/33625
dc.description.abstract У статті проаналізовано особливості розвитку лексико-семантичної сторони мовлення в нормі та при аутистичних порушеннях. Далі проводиться порівняльний аналіз із особливостями цієї сфери у дітей з РАС. Складено перелік робіт провідних сучасних науковців, які стосуються дослідження особливостей мовленнєвого розвитку та системи корекційної допомоги дітям з РАС. Представлено також припущення, щодо причин появи у дитини з аутистичними розладами специфічних рис у розвитку лексико-сематичного компоненту мовлення на основі аналізу даних про ранній розвиток цих дітей. В статті також пропонуються до уваги результати експериментального дослідження особливостей лексики і семантики дітей з нормою розвитку, дітей з РАС та моторною алалією. Також наводяться результати виконання завдань, що спрямовані на дослідження рівня розвитку когнітивних функцій у визначених вище трьох категорій дітей. Отримані результати дають підґрунтя для створення комплексних інтегративних методик для розвитку мовлення у дітей з РАС. ua
dc.description.abstract В статье проанализированы особенности развития лексико-семантической стороны речи в норме. Далее проводится сравнительный анализ особенностей этой сферы у детей с РАС. Автор отдельно составила перечень работ ведущих современных ученых, касающиеся исследования особенностей речевого развития и системы коррекционной помощи детям с РАС. Представлено также предположение, о причинах появления у ребенка с аутистическими расстройствами специфических черт в развитии лексико-сематичного компонента речи на основе анализа данных о раннем развитии этих детей. В статье также предлагаются ко вниманию результаты экспериментального исследования особенностей лексики и семантики детей с нормой развития, детей с РАС и моторной алалией. Также приводятся результаты выполнения заданий, направленных на исследование уровня развития когнитивных функций у обозначеных выше трех категорий детей. Полученные результаты дают основание для создания комплексных интеграционных методик для развития речи у детей с РАС. ua
dc.description.abstract The article analyzes the features of the development of the lexico-semantic aspect of speech in the norm. Further, a comparative analysis of the characteristics of this area in children with ASD is carried out. The author separately compiled a list of works by leading modern scientists concerning the study of the peculiarities of speech development and the system of corrective assistance to children with ASD. An assumption is also presented about the reasons for the appearance in a child with autistic disorders of specific features in the development of the lexical-semantic component of speech based on the analysis of data on the early development of these children. The article also presents the results of an experimental study of the vocabulary and semantics of children with normal development, children with ASD and motor alalia. It also presents the results of performing tasks aimed at studying the level of development of cognitive functions in the above three categories of children. The results obtained provide a basis for the creation of complex integration methods for the development of speech in children with ASD. To study the features of the lexical and semantic component of speech in ASD, we involved in the experiment a category of children with autistic disorders of older preschool age who have speech and children with speech development. Prior to testing, parents completed a CASD questionnaire and only children who scored more than 15 points were admitted to the experiment (indicating the presence of autistic manifestations in the child's behavior). In the experiment, we investigated the ability of a child with ASD to establish formal and semantic connections between lexical units, vocabulary volume, the formation of skills of word change and word formation, sound analysis and synthesis, phonetic and prosodic speech, and cognitive mechanisms underlying based on these speech processes (short-term and long-term verbal / non-verbal memory, somatognosis, auditory and visual gnosis, praxis, communication skills, categorization and generalization). ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher М-во освіти і науки України, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject лексико-семантична сторона мовлення ua
dc.subject розлади аутистичного спектру ua
dc.subject мовленнєві розлади ua
dc.subject класифікація мовленнєвих порушень ua
dc.subject лексико-семантическая сторона речи ua
dc.subject расстройства аутистического спектра ua
dc.subject речевые расстройства ua
dc.subject классификация речевых нарушений ua
dc.subject lexico-semantic side of speech ua
dc.subject autism spectrum disorders ua
dc.subject speech disorders ua
dc.subject development of semantics ua
dc.subject classification of speech disorders ua
dc.subject.classification 37:016:81'23-028.31]:616.896-053.4]](045) ua
dc.title Особливості лексико-семантичної сторони мовлення у дітей із розладами аутистичного спектра ua
dc.title.alternative Особенности лексико-семантической структуры речи у детей-дошкольников с РАС ua
dc.title.alternative Features of the lexical and semantic structure of speech in preschool children with ASD ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу