Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Особливості вияву компонентів ціннісної зорієнтованості у структурі професійної самосвідомості майбутніх спеціальних педагогів

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Сидорович, Ольга Ігорівна
dc.contributor.author Гапон, Надія Павлівна
dc.date.accessioned 2021-03-31T07:13:13Z
dc.date.available 2021-03-31T07:13:13Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Сидорович О. І. Особливості вияву компонентів ціннісної зорієнтованості у структурі професійної самосвідомості майбутніх спеціальних педагогів / О. І. Сидорович, Н. П. Гапон // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. – Випуск 39. – C. 166-174. – DOI 10.31392/NPU-nc.series 19.2020.39.22 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/33624
dc.description.abstract У статті подана авторська порівнева модель професійної самосвідомості майбутніх спеціальних педагогів та розкриті сутнісні характеристики компонентів рівня ціннісної зорієнтованості: рефлексивність, емпатійність, інтегральне самоставлення. Розглянуті результати емпіричного дослідження цих компонентів у студентів різних спеціалізацій («логопедія», «олігофренопедагогіка», «ортопедагогіка»). З’ясовано, що саморефлексивність майбутніх логопедів та олігофренопедагогів пов’язана із самоінтересом, важливістю позитивного зв’язку з оточенням, у досліджуваній групі майбутніх олігофренопедагогів – із самоповагою та самокерівництвом, натомість у групах майбутніх логопедів та ортопедагогів – зі схильністю до самокритики та самозвинуваченням. Окреслено засади побудови розвивальної психологічної програми з формування компонентів професійної самосвідомості майбутніх спеціальних педагогів. ua
dc.description.abstract В статье представлена авторская модель уровней профессионального самосознания будущих специальных педагогов и раскрыто сущностные характеристики компонентов уровня ценностной ориентированности: рефлексивность, эмпатийность, интегральное самоотношение. Представлены результаты эмпирического исследования этих компонентов у студентов различных специализаций («логопедия», «олигофренопедагогика», «ортопедагогика»). Выяснено, что саморефлексивность в группах будущих логопедов и олигофренопедагогов связана с самоинтересом, важностью положительных отношений с окружением, в группе будущих олигофренопедагогов – с самоуважением и самоуправлением, однако в группах будущих логопедов и ортопедагогов – со склонностью к самокритике и самообвинению. Определены принципы построения развивающей психологической программы компонентов профессионального самосознания будущих специальных педагогов. ua
dc.description.abstract The article presents the author's comparative model of professional self-consciousness of future special educators and reveals the essential characteristics of the components of the value orientation level: reflexivity, empathy, integral self-attitude. The proposed theoretical hierarchical model of professional self-consciousness of future special educators contains three levels. The basic level of professional self-consciousness contains a number of moral attitudes, or attitudes of individual self-consciousness to the moral values of life", the next, its second level is value orientation (reflexivity, integral self-attitude, empathy), the third level is the factors of meaning (self-actualization, self-efficacy, and innovation). The results of an empirical study of the components of the value orientation level in students of different specializations ("speech therapy", "oligophrenic pedagogy", "orthopedics") are presented. It was found that selfreflexivity in the groups of future speech therapists and oligophrenic educators is associated with self-interest, the importance of a positive relationship with the environment, in the group of future oligophrenic educators, it is associated with self-esteem and self-management, while in the groups of future speech therapists and orthopedists, with a tendency to self-criticism and self-blame. At the level of value orientation, the professional self-consciousness of future special educators is moderately formed, when it comes to positive self-attitude, and reflexivity and empathy are insufficiently formed. The latter in all three groups is associated with readiness for personal change and transformation, in particular in the groups of future speech therapists and oligophrenic educators it is associated with cognitive needs, and in the group of speech therapists – with a willingness to learn new knowledge and approaches in professional activities. The principles of constructing a developmental psychological program of components of professional self-consciousness of future special educators are outlined. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher М-во освіти і науки України, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject професійна самосвідомість ua
dc.subject студент-спеціальний педагог ua
dc.subject ціннісна зорієнтованість ua
dc.subject рефлексивність ua
dc.subject емпатійність ua
dc.subject самоставлення ua
dc.subject профессиональное самосознание ua
dc.subject студент-специальный педагог ua
dc.subject ценностная ориентация ua
dc.subject рефлексивность ua
dc.subject эмпатийность ua
dc.subject самоотношение ua
dc.subject professional self-consciousness ua
dc.subject student-special educator ua
dc.subject value orientation ua
dc.subject reflexivity ua
dc.subject self-attitude ua
dc.subject.classification 159.95:378.013.77 ua
dc.title Особливості вияву компонентів ціннісної зорієнтованості у структурі професійної самосвідомості майбутніх спеціальних педагогів ua
dc.title.alternative Особенности проявления компонентов ценностной ориентированности в структуре профессионального самосознания будущих специальных педагогов ua
dc.title.alternative Peculiarities of detection of value orientation components in the structure of professional self-consciousness of future special educators ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу