Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

E-tutor’s roles and skills in e-learning educational environment

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Samoylenko, Natalia
dc.date.accessioned 2021-03-26T12:08:16Z
dc.date.available 2021-03-26T12:08:16Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Samoylenko, Natalia. E-tutor’s roles and skills in e-learning educational environment / N. Samoylenko // Історико-педагогічні студії : науковий часопис / гол. ред. Н. М. Дем’яненко. – Київ : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2018. - Вип. 11-12 : V Морозівські читання в Національному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманова, 18-19 жовтня 2018. – С. 140-145. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/33571
dc.description.abstract У статті розглянуто проблему професійної підготовки онлайн-тьютора. Проаналізовано роль викладача й учня в електронному освітньому середовищі. Автор описує аспекти ролі онлайн- тьютора. Виокремлено сьогоднішні навички тьюторів для забезпечення навчального онлайн-курсу. Доведено ефективність використання освітніх онлайн-платформ для вивчення англійської мови у вищій освітній установі. Зазначено роль онлайн-тьютора й виклики в онлайн-освіті. Автор виділяє нові навички й компетентності онлайн-тьютора. Узагальнено ключові навички для онлайн- викладача. Виділено ефективні шляхи представлення себе як онлайн-викладача. Розкрито роль оцінки й рефлексії тьютора під час електронного навчання у вищій освіті. ua
dc.description.abstract he article reveals the problem of professional online tutor preparation. The role of a teacher and the learner in e-learning educational environment is analyzed. The author describes aspects of an e-tutor’s role. Today’s tutors’ skills for providing education online course are generalized. It is proved the efficiency of online educational platforms using in English language learning in a higher educational institution. The role of the e-tutor in an online education and challenges in e-tutoring are highlighted. The author describes online tutor’s new skills and competences. The key skills for online teacher are summarized. Effective ways to market yourself as an online teacher are presented. The role of tutor’s evaluation and reflection in teaching in e-learning process in higher education is proved. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject професійна підготовка онлайн-тьютора ua
dc.subject електронне освітнє середовище ua
dc.subject роль онлайн-тьютора ua
dc.subject освітні онлайн-платформи ua
dc.subject навички онлайн-тьютора ua
dc.subject оцінка й рефлексія тьютора ua
dc.subject вища освітня установа ua
dc.subject professional online tutor preparation ua
dc.subject e-learning educational environment ua
dc.subject e-tutor’s ua
dc.subject educational online platforms ua
dc.subject online tutor’s skills ua
dc.subject tutor’s evaluation and reflection ua
dc.subject higher educational institution ua
dc.subject.classification 378.14.017 ua
dc.title E-tutor’s roles and skills in e-learning educational environment ua
dc.title.alternative Роль i навички тьютора в електронному освітньому середовищі ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics