У статті досліджено специфічні можливості екологічної освіти учнівської молоді в позашкільних закладах еколого-натуралістичного напрямку як однієї з галузей неформальної освіти молоді. Було обґрунтовано актуальність наукової розвідки , проаналізовано публікації з проблематики дослідження та уточнено роль позашкільних закладів для розвитку неформальної екологічної освіти. Наголошено на тому, що неформальна освіта має не конкурувати з формальною, а взаємодіяти та доповнювати одне одного з метою вирішення спільних проблем, а саме формування екологічної культури особистості. Було проаналізовано ряд переваг освітнього середовища позашкільних закладів з точки зору освітніх можливостей, а саме: добровільність і доступність освіти в вільний від навчання час, варіативність форм та методів навчання, практична спрямованість та можливість участі у вирішенні екологічних питань своєї місцевості.
The article describes the specific opportunities of environmental education of youth at the extracurricular educational institutions of ecological and naturalistic specialty. We have justified the relevance of scientific research, we have analyzed publications on research issues and we have specified the role of extracurricular educational institutions for the development of non-formal environmental education. It was emphasized that non-formal education has to be interacted with formal education so that they will complement each other and solve common issues, form the ecological culture of individual. We have analyzed advantages of educational environment in extracurricular institutions from the point of educational opportunities namely: voluntariness and availability of education in one’s own time, variability of forms and methods of teaching, practical orientation and the opportunity to participate in solving environmental problems of the area.