У статті проаналізовано проблему ідентифікації освітнього простору та запропоновано його смислові характеристики, розглянуто структуру освітнього простору, що дає змогу визначити компоненти та роль, яку вони відіграють щодо формування способів буття людини в соціокультурному середовищі, в тому числі іншоетнічному. Звертається увага на особливості освітнього простору у відкритих суспільствах. Автор приходить до думки, що освітній простір окреслюється важливою частиною суспільного буття. Виявлення, розуміння, врахування всіх його компонентів дозволяє набагато ефективніше здійснювати пошуки основних напрямів удосконалення сучасних освітніх систем.
The issue of educational environment identification is analyzed, its implications are suggested, and the structure of educational environment is reviewed in this article. This provides an opportunity to identify the elements and their role with respect to a human lifestyle building in a social and cultural, including an ethnically mixed, environment. Educational environment features in open societies are paid attention to. The author comes to the conclusion that the educational environment appears to be an important part of social being. Identifying, realizing and considering all of its elements allows much more efficiently to search for the basic development directions of modern education systems.