У статті розкрита проблематика професійної підготовки педагогів-організаторів, яка має враховувати сучасні вимоги до організації виховного процесу в загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах відповідно до нормативних документів України. Уточнено сутність професійної підготовки учителів-організаторів культурно-дозвіллєвої діяльності і рекреації, що залежить передусім від систематизованого педагогічного керівництва, від рівня досконалості педагогічної майстерності: гуманістичної спрямованості, професійних знань, педагогічних здібностей. Запропоновано напрями підготовки педагогів-організаторів до педагогічної творчості. Розглянуто форми та методи фахової підготовки учителів-аніматорів, що забезпечують активну діяльність спеціалістів (ділові ігри, дискусії, розігрування педагогічних ситуацій у ролях, інтерактивні методики (мозковий штурм, коло ідей). Обґрунтована необхідність наявності у спеціалістів педагогічної спрямованості та усвідомлення перспективи щодо застосування знань та умінь у практичній діяльності з молодшими школярами.
The article reveals the issue of professional training of teachers-organizers, which should take into account modern requirements for the organization of the educational process in general and out-of-school educational establishments according to the regulatory documents of Ukraine. The essence of professional training of teachers-organizers of cultural and leisure activities and recreation is specified, which depends first of all on the systematized pedagogical management, on the level of perfection of pedagogical skill: humanistic orientation, professional knowledge, pedagogical abilities. The directions of preparation of teachers-organizers for pedagogical creativity are offered. Forms and methods of professional training of teachers-animators, providing active activity of specialists (business games, discussions, acting out pedagogical situations in roles, interactive methods (brainstorming, circle of ideas)) are considered. The necessity of specialists' pedagogical orientation and awareness of the perspective on the application of knowledge and skills in practical activities with younger students is substantiated.