Статтю присвячено комплексному аналізу використання відеофільмів на заняттях з іноземної мови. Визначається та обґрунтовується ефективність використання цієї технології під час викладання англійської мови. У роботі визначено основні методологічні та дидактичні вимоги щодо використання відеофільмів у навчальному процесі. Розглянуто основні види навчальних відеоматеріалів, деякі прийоми роботи з відеоматеріалом. Представлені переваги використання методу на заняттях. Проблема впливу відеоматеріалів на якість навчання, їх роль у розвитку комунікативної компетенції варті спеціального розгляду, тому що для людини, яка вивчає іноземну мову, цей матеріал є практично єдиним джерелом розмовної мови, яка представлена в реальній ситуації мовної та немовної поведінки її носіїв. Окрім того, метою навчання іноземної мови є формування комунікативної компетенції, необхідної для здійснення спілкування, а засобом її реалізації виступають відеоматеріали, які наочно демонструють предмет вивчення. Метою навчання іноземної мови студентів є створення умов для формування комунікативної компетенції, необхідної для вивчення й осмислення закордонного досвіду в профілюючих та суміжних галузях науки, а також для здійснення культурного та професійного спілкування. Використання відеофільмів на заняттях дає змогу вирішувати нагальні завдання навчання та викладання. По-перше, студенти у процесі перегляду відеофільмів мають змогу почути справжнє мовлення з вуст носіїв мови. По-друге, відеофільми дають змогу студентам побачити на власні очі те, про що ми говоримо на заняттях, читаємо в текстах та діалогах. Переглядаючи відеофільми, студенти можуть більше довідатися про країну, мова якої вивчається. Крім того, використання відеозаписів на заняттях сприяє індивідуалізації навчання й розвитку вмотивованості мовної діяльності тих, яких навчають. Використання відео на заняттях сприяє підвищенню якості знань, тому що дає змогу залучити такі види комунікативної діяльності: аудіювання, говоріння, під час виконання вправ – читання та письмо. До того ж показ відеофільмів можна виправдати психологічно, адже саме через органи зору й слуху людина отримує основний обсяг інформації про навколишній світ.
The article is devoted to the comprehensive analysis of using video materials in foreign language classes. The effectiveness of using this technology in teaching English is determined and substantiated. The paper defines the basic methodological and didactic requirements for the use of video films in the educational process. The main types of educational video materials and some methods of working with them are considered. The advantages of using this method in the classroom are presented. The problem of the impact of video materials on the quality of education, their role in the development of communicative competence deserves special consideration, since for a person who studies a foreign language this material is practically the only source of colloquial speech, which is represented in a real situation of the linguistic and non-linguistic behaviour of native speakers. In addition, the goal of teaching a foreign language is the formation of communicative competence that is necessary for the implementation of communication, and the means of its implementation are video materials that visually demonstrate the subject of study. The purpose of teaching a foreign language to students is to create conditions for the formation of communicative competence necessary for the study and understanding of foreign experience in the mainstream and related fields of science, as well as for the implementation of cultural and professional communication. The use of videos in the classroom allows teacher to solve the urgent problems of learning and teaching. First, while watching videos, students have the opportunity to hear real speech from native speakers. Secondly, videos allow students to see with their own eyes what we talk about in class, read in texts and dialogues. When watching video films, students can learn more about the country of the target language. Moreover, the use of videos in the classroom contributes to the individualization of learning process and the development of motivation for the speech activity of students. The use of video materials in the classroom helps to improve the quality of knowledge, as it allows teacher to involve such types of communication activities as listening, speaking, reading and writing. In addition, video presentation can be justified psychologically: after all, it is through the organs of sight and hearing that a person receives the bulk of information about the world around him.