ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Савка, І. В. | |
dc.contributor.author | Білик, О. С. | |
dc.contributor.author | Ключковська, І. М. | |
dc.date.accessioned | 2021-03-04T13:57:14Z | |
dc.date.available | 2021-03-04T13:57:14Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Савка І. В. Дослідження ефективності підручників з іноземної мови для закладів вищої освіти в контексті підготовки майбутніх перекладачів / І. В. Савка, О. С. Білик, І. М. Ключковська // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2020. – Вип. 77. – С. 190-193. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.77.42 | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/33345 | |
dc.description.abstract | У статті висвітлено результати експериментального дослідження ефективності підручників з іноземної мови для закладів вищої освіти в контексті підготовки майбутніх перекладачів за низкою розроблених критеріїв: основні вимоги до підручника з іноземної мови (послідовний виклад навчального матеріалу; розподіл на заняття; відповідна лексика; актуальність тем; відповідний граматичний рівень; врахування різних рівнів; оптимальна кількість вправ, ілюстрацій, відповідне оформлення); основні характеристики підручника з іноземної мови (надійність як забезпечення однаково стабільних результатів на схожих вибірках; економічність як досягнення заданої мети за щонайменшу кількість кроків; інтегрованість як ступінь інтегрованості підручника з іншими; практичність; послідовність як статистичний ступінь зв’язку поміж заняттями в підручнику; відповідність навчальній меті); науковість підручника (іноземну мову в закладах вищої технічної освіти вивчають на основі підручника з технічно спрямованими навчальними темами, тому його технічний рівень має відповідати стану новітньої науки; вміщувати інформацію про світових та українських науковців, а також про історію науки); базова роль підручника (підручник забезпечує організацію діяльності як студентів, так і педагогів, що взаємодіють, і розвиває пізнавальну активність студентів; мотивує безпосередньо спілкуватися іноземною мовою); дидактична довершеність підручника з іноземної мови (дотримання відповідності навчального змісту підручника навчальній програмі; належне структурування його змісту, черговість вивчення тем; доступність навчального матеріалу, забезпечення наочності викладу навчальних тем, об’єктивної кількості ілюстративного матеріалу); методичне забезпечення підручника з іноземної мови (вміщувати методичний апарат забезпечення організації самостійної діяльності студентів; давати студенту змогу самостійно оцінити досягнутий рівень засвоєння навчального матеріалу); виховні можливості навчального матеріалу (виховання у студентів громадянської позиції, естетичної культури сприйняття дійсності, свідомого ставлення до праці, дисциплінованості); якість перекладів. Одержані результати дають підстави для важливого висновку, що рівень сучасних підручників з іноземної мови для інженерів можна істотно вдосконалити. | ua |
dc.description.abstract | The article highlights the results of an experimental study of the effectiveness of foreign language textbooks for higher education institutions in the context of training future translators on a number of developed criteria: basic requirements for a foreign language textbook (sequential presentation of teaching material; level, taking into account different levels, the optimal number of exercises, illustrations, appropriate design); main characteristics of a foreign language textbook (reliability as ensuring equally stable results in similar samples; economy-effectiveness as achieving a goal in the least number of steps; integration as a degree of integration of the textbook with others; practicality; consistency as a statistical degree educational purpose); scientific nature of the textbook (foreign language in higher technical education institutions is studied on the basis of a textbook with technically oriented educational topics. so its technical level should correspond to the state of modern science; should contain information about world and Ukrainian scientists, as well as the history of science); the basic role of the textbook (the textbook provides the organization of activity of both students, and the teachers interacting among themselves and develops cognitive activity of students; motivates to communicate directly in a foreign language); didactic perfection of the textbook on a foreign language (compliance with the educational content of the textbook to the curriculum; proper structuring of its content, the order of study of topics; accessibility of educational material, ensuring clarity of presentation of educational topics, objective amount of illustrative material); methodical support of the textbook on a foreign language (to contain the methodical device of maintenance of the organization of independent activity of students; to give the student an opportunity of an independent estimation of the reached level of mastering of a training material); educational opportunities of educational material (education of students of civic position, aesthetic culture of perception of reality, conscious attitude to work, discipline); quality of translations. The obtained results give grounds for an important conclusion that the level of modern foreign language textbooks for engineers can be significantly improved. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | ua |
dc.subject | підручник | ua |
dc.subject | підручник з іноземної мови | ua |
dc.subject | заклади вищої освіти | ua |
dc.subject | експериментальне дослідження | ua |
dc.subject | ефективність підручника | ua |
dc.subject | майбутні перекладачі | ua |
dc.subject | переклад | ua |
dc.subject | textbook | ua |
dc.subject | foreign language textbook | ua |
dc.subject | higher education institutions | ua |
dc.subject | experimental research | ua |
dc.subject | textbook efficiency | ua |
dc.subject | future translators | ua |
dc.subject | translation | ua |
dc.subject | criteria | ua |
dc.subject.classification | 37.035.6 | ua |
dc.title | Дослідження ефективності підручників з іноземної мови для закладів вищої освіти в контексті підготовки майбутніх перекладачів | ua |
dc.title.alternative | The study of the efficiency of foreign language textbooks for higher education institutions in the context of training of future translators | ua |
dc.type | Article | ua |