Стаття присвячена проблемі формування творчої особистості майбутнього вчителя початкової школи в закладі вищої освіти. Реформування змісту освіти вносить корективи в систему освіти і, зокрема, специфіку підготовки майбутніх освітян. Оскільки освітні зміни розпочалися з початкової ланки освіти, шляхом упровадження Нової української школи, відповідно, приділяти увагу варто підготовці фахівців із початкової освіти. Актуальність проблеми підтверджується на законодавчому рівні (Закон України «Про освіту», Концепція «Нова українська школа»), і зумовлюється потребою ринку праці. Проблема підготовки майбутніх педагогів розглядалась багатьма вітчизняними вченими з позицій вимог до педагога, формування його особистості та набуття професійних знань та досвіду. Провідна роль у формуванні майбутнього вчителя початкової школи покладена на заклади вищої освіти, де закладається фундамент для подальшого розвитку творчої особистості вчителя, який у майбутній професійній діяльності зможе сформувати творчу дитячу особистість. Важливим проявом творчої особистості вчителя початкової школи є педагогічна творчість, яка виступає критерієм його педагогічної майстерності та містить у собі сукупність модернізованих педагогічних методів та прийомів. Професійна майстерність характеризується не лише досвідом роботи, а й творчими здібностями, які розвиваються в майбутніх педагогів у закладах вищої освіти. Вища школа виділяє основні якості педагога, якими виступають: загальногромадянські та професійні риси; професійні компетентності, риси творчого педагога. У процесі навчання в закладі вищої освіти викладачі знайомлять студентів зі способами активізації пізнавальної діяльності та творчого мислення молодших школярів, формують уміння застосовувати сучасні педагогічні технології в освітньому процесі початкової школи. Заклад вищої освіти має не лише надати майбутньому педагогові знання, сформування уміння та навички, але й перетворити усю систему знань та умінь на професійні компетентності. Основними професійними рисами педагога вважаються соціально-моральна, професійно-педагогічна та пізнавальна спрямованість. Для ефективної підготовки майбутніх фахівців із початкової освіти варто застосовувати в освітньому процесі сучасні педагогічні технології.
Reforming the content of education makes adjustments to the education system and, in particular, to the specifics of training future educators. Since educational changes began with the primary level of education, through the introduction of the New Ukrainian School, attention should be paid to the training of specialists in primary education. The urgency of the problem is confirmed at the legislative level (Law of Ukraine «On Education», the Concept «New Ukrainian School»), and is determined by the needs of the labor market. The problem of training future teachers has been considered by many domestic scientists in different positions of the requirements for the teacher, the formation of his personality and the acquisition of professional knowledge and experience. The leading role in the formation of the future primary school teacher is entrusted to higher education institutions, where the foundation is laid for the further development of the creative personality of the teacher, who in his future professional activity will be able to form a creative child's personality. An important manifestation of the creative personality of a primary school teacher is pedagogical creativity, which is a criterion of his pedagogical skills and contains a set of modernized pedagogical methods and techniques. Professional skills are characterized not only by work experience, but also by creative abilities that develop in future teachers in higher education institutions. Higher school highlights the main qualities of a teacher, which are: civic and professional traits; professional competencies, features of a creative teacher. In the process of studying in a higher education institution, teachers acquaint students with ways to enhance cognitive activity and creative thinking of primary school students, form the ability to apply modern pedagogical technologies in the educational process of primary school. The institution of higher education should not only provide the future teacher with knowledge, skills and abilities, but also turn the whole system of knowledge and skills into professional competencies.