ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Овдійчук, Л. М. | |
dc.date.accessioned | 2021-03-04T13:31:42Z | |
dc.date.available | 2021-03-04T13:31:42Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Овдійчук Л. М. Інтеграційне вивчення історії зарубіжної літератури у процесі підготовки майбутніх учителів української мови та літератури / Л. М. Овдійчук // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2020. – Вип. 77. – С. 155-159. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.77.34 | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/33338 | |
dc.description.abstract | У статті розкрито особливості інтеграційного вивчення історії зарубіжної літератури в процесі підготовки майбутніх учителів української мови і літератури. На основі дотримання компетентнісного підходу у професійній освіті виокремлено інтеграційно-літературознавчу компетентність та форми, засоби, методи її формування. Авторка репрезентує види міждисциплінарної інтеграції: зовнішньопредметну та внутрішньопредметну. Зовнішньопредметна реалізується через інтеграцію відомостей із суміжних гуманітарних наук: історії та культури України і світу, країнознавства під час вивчення історико-літературних періодів (оглядових тем). Внутрішньопредметна інтеграція відбувається між розділами літературознавчої науки про художню літературу, біографістику, компаративістику та між літературознавчими дисциплінами під час вивчення монографічних тем (біографії та творчості письменників). Міжмистецька інтеграція застосовується у процесі сприймання і розуміння художньої літератури з іншими видами мистецтв. У статті окреслено інтеграцію на діяльнісному рівні, яка відбувається шляхом упровадження у традиційний навчальний процес інноваційних технологій (стратегій критичного мислення, ІКТ), поєднання форм навчання: навчальної та позанавчальної діяльності, дистанційного навчання з аудиторним, навчальної та науково-дослідницької діяльності. Репрезентовано авторську методику інтеграційного вивчення історії зарубіжної літератури на прикладі теми «Оноре де Бальзак життя і творчість». Доведено, що в процесі інтеграційного вивчення історії зарубіжної літератури знаннєвий та діяльнісний компоненти взаємодіють, формуючи в майбутніх учителів української мови та літератури інтеграційно-літературознавчу компетентність. | ua |
dc.description.abstract | The article reveals the features of the integration study of the History of Foreign Literature in the process of training of future teachers of the Ukrainian Language and Literature. On the basis of observance of the competence approach in professional education the integration-literary competence and forms, means, methods of its formation have been singled out. The author represents the types of interdisciplinary integration: extracurricular and intradisciplinary. Extracurricular is realized through the integration of information from related Humanities: History and Culture of Ukraine and the world, country studies while learning historical and literary periods (review topics). Intradisciplinary integration covers the sections of literary science on fiction literature, biography, comparative studies as well as literature disciplines while learning monographic topics (biographies and works of writers). Inter-art integration is used in the process of perception and comprehension of fiction literature with other arts. The article outlines the integration at the activity level, which takes place through the introduction of innovative technologies (critical thinking strategies, ICT) into the traditional educational process; combination of educational forms: educational and extracurricular activities; distance and classroom learning; educational and research activities. The author’s method of integration study of the History of Foreign Literature is represented on the example of the topic «Honore de Balzac’s life and work». It is proved that in the process of integration study of the History of Foreign Literature the cognitive and activity components interact, forming in the future teachers of the Ukrainian Language and Literature integration-literary competence. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | ua |
dc.subject | майбутні вчителі української мови і літератури | ua |
dc.subject | інтеграційно-літературознавча компетентність | ua |
dc.subject | міждисциплінарна інтеграція | ua |
dc.subject | зовнішньопредметна інтеграція | ua |
dc.subject | внутрішньопредметна інтеграція | ua |
dc.subject | діяльнісна інтеграція | ua |
dc.subject | інтеграція навчальної та науково-дослідницької діяльності | ua |
dc.subject | знаннєвий та діяльнісний компоненти | ua |
dc.subject | future teachers of the Ukrainian Language and Literature | ua |
dc.subject | integration-literary competence | ua |
dc.subject | interdisciplinary integration | ua |
dc.subject | extracurricular integration | ua |
dc.subject | intradisciplinary integration | ua |
dc.subject | activity integration | ua |
dc.subject | integration of educational and research activities | ua |
dc.subject | knowledge and activity components | ua |
dc.subject.classification | 378.37.01:[811.161.2+821.161.2] | ua |
dc.title | Інтеграційне вивчення історії зарубіжної літератури у процесі підготовки майбутніх учителів української мови та літератури | ua |
dc.title.alternative | Integrated study of the history of foreign literature in the process of training of future teachers of the Ukrainian language and literature | ua |
dc.type | Article | ua |