Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Інтеграційне вивчення історії зарубіжної літератури у процесі підготовки майбутніх учителів української мови та літератури

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Овдійчук, Л. М.
dc.date.accessioned 2021-03-04T13:31:42Z
dc.date.available 2021-03-04T13:31:42Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Овдійчук Л. М. Інтеграційне вивчення історії зарубіжної літератури у процесі підготовки майбутніх учителів української мови та літератури / Л. М. Овдійчук // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2020. – Вип. 77. – С. 155-159. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.77.34 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/33338
dc.description.abstract У статті розкрито особливості інтеграційного вивчення історії зарубіжної літератури в процесі підготовки майбутніх учителів української мови і літератури. На основі дотримання компетентнісного підходу у професійній освіті виокремлено інтеграційно-літературознавчу компетентність та форми, засоби, методи її формування. Авторка репрезентує види міждисциплінарної інтеграції: зовнішньопредметну та внутрішньопредметну. Зовнішньопредметна реалізується через інтеграцію відомостей із суміжних гуманітарних наук: історії та культури України і світу, країнознавства під час вивчення історико-літературних періодів (оглядових тем). Внутрішньопредметна інтеграція відбувається між розділами літературознавчої науки про художню літературу, біографістику, компаративістику та між літературознавчими дисциплінами під час вивчення монографічних тем (біографії та творчості письменників). Міжмистецька інтеграція застосовується у процесі сприймання і розуміння художньої літератури з іншими видами мистецтв. У статті окреслено інтеграцію на діяльнісному рівні, яка відбувається шляхом упровадження у традиційний навчальний процес інноваційних технологій (стратегій критичного мислення, ІКТ), поєднання форм навчання: навчальної та позанавчальної діяльності, дистанційного навчання з аудиторним, навчальної та науково-дослідницької діяльності. Репрезентовано авторську методику інтеграційного вивчення історії зарубіжної літератури на прикладі теми «Оноре де Бальзак життя і творчість». Доведено, що в процесі інтеграційного вивчення історії зарубіжної літератури знаннєвий та діяльнісний компоненти взаємодіють, формуючи в майбутніх учителів української мови та літератури інтеграційно-літературознавчу компетентність. ua
dc.description.abstract The article reveals the features of the integration study of the History of Foreign Literature in the process of training of future teachers of the Ukrainian Language and Literature. On the basis of observance of the competence approach in professional education the integration-literary competence and forms, means, methods of its formation have been singled out. The author represents the types of interdisciplinary integration: extracurricular and intradisciplinary. Extracurricular is realized through the integration of information from related Humanities: History and Culture of Ukraine and the world, country studies while learning historical and literary periods (review topics). Intradisciplinary integration covers the sections of literary science on fiction literature, biography, comparative studies as well as literature disciplines while learning monographic topics (biographies and works of writers). Inter-art integration is used in the process of perception and comprehension of fiction literature with other arts. The article outlines the integration at the activity level, which takes place through the introduction of innovative technologies (critical thinking strategies, ICT) into the traditional educational process; combination of educational forms: educational and extracurricular activities; distance and classroom learning; educational and research activities. The author’s method of integration study of the History of Foreign Literature is represented on the example of the topic «Honore de Balzac’s life and work». It is proved that in the process of integration study of the History of Foreign Literature the cognitive and activity components interact, forming in the future teachers of the Ukrainian Language and Literature integration-literary competence. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» ua
dc.subject майбутні вчителі української мови і літератури ua
dc.subject інтеграційно-літературознавча компетентність ua
dc.subject міждисциплінарна інтеграція ua
dc.subject зовнішньопредметна інтеграція ua
dc.subject внутрішньопредметна інтеграція ua
dc.subject діяльнісна інтеграція ua
dc.subject інтеграція навчальної та науково-дослідницької діяльності ua
dc.subject знаннєвий та діяльнісний компоненти ua
dc.subject future teachers of the Ukrainian Language and Literature ua
dc.subject integration-literary competence ua
dc.subject interdisciplinary integration ua
dc.subject extracurricular integration ua
dc.subject intradisciplinary integration ua
dc.subject activity integration ua
dc.subject integration of educational and research activities ua
dc.subject knowledge and activity components ua
dc.subject.classification 378.37.01:[811.161.2+821.161.2] ua
dc.title Інтеграційне вивчення історії зарубіжної літератури у процесі підготовки майбутніх учителів української мови та літератури ua
dc.title.alternative Integrated study of the history of foreign literature in the process of training of future teachers of the Ukrainian language and literature ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу