В умовах реформування системи освіти в Україні та інтеграції її до європейського освітнього простору актуалізується потреба в розробленні та впровадженні сучасних підходів до організації діяльності освітніх інституцій різних рівнів, зокрема закладів післядипломної освіти. Посилюється і потреба в новій філософії освіти, а саме: дистанційна освіта в умовах пандемії COVID-19 набуває найактуальнішого значення. А неформальна освіта, за такого підходу, дає змогу реального вибору освітніх стратегій та змісту для задоволення потреб дорослого, є справжнім освітнім простором для практико орієнтованого, соціально значущого оновлення професійних знань та здобуття освіти на новому рівні наукового знання. У відповідь на означені гострі суспільні виклики розкрито діяльність Українського відкритого університету післядипломної освіти «УВУПО», як першого в Україні самоврядного (автономного) закладу освіти типу розподіленого університету. Розроблено та розкрито проєкт міжрегіональної співпраці для професійного розвитку педагогічних працівників на основі проєктно-перетворювальної нелінійної парадигми та рефлексивно-позиційного підходу як виклик на вирішення актуальних проблем у системі підвищення кваліфікації педагогічних працівників, створення сучасних умов для швидкого розвитку системи неформальної освіти та запровадження трансформаційних процесів в аспекті неформальної освіти. Проєкт міжрегіональної співпраці представлено як форму соціальної взаємодії на основі відкритості, доступності, горизонтальних зв’язків та ставлень, під час якої формується спільнота прогресивних освітян, здатних реагувати на сучасні виклики та докорінно змінювати освітні підходи до власного навчання та своєї професійної місії.
In the context of reforming the Ukrainian educational system and integration of Ukraine into the European educational space, the need for the development and implementation of modern approaches to the organization of educational institutions of different levels is actualizing. Thus, the need for a new philosophy of education is growing, namely, distance education in the context of the coronavirus disease 2019 (COVID-19) is gaining the most urgent importance. With this approach, the non-formal education provides an opportunity to make a real choice of educational strategies and content to meet adult’s needs and become a real educational space for the practice-oriented, socially significant renewal of professional knowledge and education at a new level of scientific knowledge. Revealed the activities of the Ukrainian Open University of Postgraduate Education «UOUPE», as the first in Ukraine self-governing (autonomous) educational institution such as a distributed university appointed in response to these acute social challenges. The project of interregional cooperation for the professional development of pedagogical workers is developed and opened based on the design-transforming nonlinear paradigm and reflexive-positional approach, as a challenge to solve current problems in the system of professional development of pedagogical workers, creating modern conditions for the rapid development of non-formal education and introduction of transformation processes in the aspect of non-formal education. The interregional cooperation project is presented as a form of social interaction based on openness, accessibility, horizontal connections, and attitudes, during which a community of progressive educators able to respond to modern challenges and radically change educational approaches to their own learning and professional mission is formed.