У статті розглядаються психолого-педагогічні аспекти вдосконалення граматичного ладу мовлення учнів 7-9 класів засобами стилістичного аналізу складних синтаксичних конструкцій, що може інтенсифікувати рівень мовної підготовки та мовленнєвої компетенції учнів. Творчий підхід до організації мовленнєвої діяльності спрямований на продуктивне вирішення проблеми і водночас є цілісною, ієрархічно побудованою системою. На розвиток граматичного ладу мовлення особистості суттєво впливає комунікативно-діяльнісний підхід до навчання.
В статье рассматриваются психолого-педагогические аспекты усовершенствования грамматического строя речи учащихся 7-9 классов путем стилистического анализа сложных синтаксических конструкций, что может интенсифицировать уровень языковой подготовки и речевой компетентности школьников. Творческий подход к организации речевой деятельности характеризуется нацеленностью к продуктивному решению проблемы и становит целостную, иерархически построенную систему. На развитие грамматического строя речи личности существенно влияет коммуникативно-деятельностный подход к обучению.