Мета роботи – визначити та узагальнити принципи реалізації особистісно-діяльнісного підходу до фізичного виховання у вищих навчальних закладах задля уникнення прорахунків та недоліків у сучасних умовах розбудови системи вищої освіти України. Методи дослідження: теоретичний аналіз та узагальнення даних науково-методичної літератури і джерел інформаційної мережі Інтернет із досліджуваної проблеми. Визначено, що необхідною умовою оптимізації фізичного виховання студентів є організація особистісно- діяльнісного підходу до фізичного вдосконалення. В його основі повинна лежати ідея педагогіки співробітництва, реалізація якої враховує принципи демократизації та гуманізації, оптимізації та інтенсифікації навчально-тренувального процесу. Відповідно до цих принципів необхідно переорієнтувати навчально-тренувальний процес із репродуктивного на творчий з формуванням у студентів усвідомленої потреби у фізичному вдосконаленні. З цією метою навчальний процес повинен бути в першу чергу насичений відомостями з області особистої і соціальної гігієни, фізіології, психології, теорії і методики фізичного виховання, які формують науково обґрунтовані погляди на соціально-біологічну сутність, на роль і можливості фізичної культури в розвитку людини. У цьому сенсі заняття з фізичного виховання повинні поступово перетворитися в уроки пізнання себе, свого організму, своїх моральних і вольових якостей, духовних і фізичних можливостей.
The purpose of the work is to define and generalize principles of implementation of personal-activity approach to physical education in higher educational institutions in order to avoid mistakes and shortcomings in modern conditions of development of the system of higher education of Ukraine. Research methods: theoretical analysis and generalization of data of scientific and methodical literature and sources of the Internet information network on the researched problem. It is determined that a necessary condition for optimizing the physical education of students is the organization of a personal-activity approach to physical improvement. It should be based on the idea of pedagogy of cooperation, the implementation of which takes into account the principles of democratization and humanization, optimization and intensification of the training process. In accordance with these principles, it is necessary to reorient the training process from reproductive to creative with the formation of students' conscious need for physical improvement. To this end, the educational process should be primarily saturated with information from personal and social hygiene, physiology, psychology, theory and methods of physical education, forming scientifically sound views on the socio-biological essence, the role and opportunities of physical culture in human development. In this sense, physical education classes should gradually turn into lessons in knowing yourself, your body, your moral and volitional qualities, spiritual and physical capabilities.