ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Севастюк, Марьяна Степанівна | |
dc.contributor.author | Слабко, Володимир Миколайович | |
dc.date.accessioned | 2021-01-20T13:19:58Z | |
dc.date.available | 2021-01-20T13:19:58Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Севастюк М. С. Особистісно-професійний розвиток майбутнього вчителя початкової школи у процесі вивчення, дослідження та впровадження педагогічних ідей В. О. Сухомлинського / М. С. Севастюк, В. М. Слабко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2020. – Вип. 76. – С. 142-146. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.76.31 | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/32921 | |
dc.description.abstract | Досліджується вплив педагогічної спадщини В.О. Сухомлинського на особистісне та професійне становлення майбутнього вчителя сучасної початкової школи. Визначено, що підготовка вчителя як конкурентоспроможного та компетентного фахівця, активного суб’єкта діяльності, особистості з розвиненими професійно важливими якостями ставить питання про їх неперервний особистісно-професійний розвиток. Значні можливості для особистісно-професійного становлення студента-майбутнього вчителя початкової школи закладені у літературно-педагогічній спадщині В.О. Сухомлинського, зокрема зроблено аналіз видатного українського педагога присвячено професійному становленню вчителя, серед них особливо необхідно відзначити «Сто порад учителеві», «Серце віддаю дітям», «Павлиська середня школа», «Розмова з молодим директором школи» та інші. Розглянуто утворений у середині 90-х років потужний напрям педагогічної науки – сухомлиністика, що впливав і продовжує впливати на розвиток освіти. Доведено, що вивчення студентами педагогічних ідей, читання творів В. Сухомлинського, аналіз його практичного досвіду як вчителя та директора Павлиської школи забезпечує формування особистості майбутнього фахівця, розвиває його мислення та дослідницький підхід до професії, сприяє засвоєнню психолого-педагогічних та методичних знань, забезпечує досвід вирішення педагогічних ситуацій, та спонукає до особистісно-діяльнісного засвоєння обраної професії. Звернено увагу на те, що вивчення та дослідження студентами ідей видатного педагога, повинно мати систему і охоплювати зміст психолого-педагогічних і методичних дисциплін з 1-го по випускний курси. А також буде сприяти формуванню конкурентоспроможного вчителя, компетентного фахівця шляхом глибокого вивчення і творчого впровадження в життя педагогічної спадщини В.О. Сухомлинського, яка стає особливо актуальною в умовах розбудови Нової української школи. | ua |
dc.description.abstract | The article considers the influence of the pedagogical heritage of V. Sukhomlinsky on the personal and professional development of the future teacher of modern primary school. It is determined that the training of a teacher as a competitive and competent specialist, an active subject of activity, a person with developed professionally important qualities raises the question of their continuous personal and professional development. Significant opportunities for personal and professional development of a student-future primary school teacher are laid in the literary and pedagogical heritage of V. Sukhomlinsky, in particular, an analysis of a prominent Ukrainian teacher is devoted to the professional development of teachers, among them it is especially worth noting «One hundred tips for teachers», «I give my heart to children», «Pavlyska High School», «Conversation with a young school principal» and others. The powerful direction of pedagogical science formed in the middle of the 90's – dry-line science, which influenced and continues to influence the development of education, is considered. It is proved that the study of pedagogical ideas by students, reading the works of V. Sukhomlinsky, analysis of his practical experience as a teacher and director of Pavlyska school provides the formation of the future specialist, develops his thinking and research approach to the profession, promotes psychological, pedagogical and methodological knowledge, provides experience solving pedagogical situations, and encourages personal and activity mastery of the chosen profession. Attention is drawn to the fact that the study and research by students of the ideas of an outstanding teacher should have a system and cover the content of psychological, pedagogical and methodological disciplines from the first to the final year. It will also contribute to the formation of a competitive teacher, a competent specialist through deep study and creative implementation of the pedagogical heritage of V. Sukhomlynsky, which becomes especially relevant in the context of the development of the New Ukrainian School. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | вчитель початкової школи | ua |
dc.subject | особистісно-професійний розвиток | ua |
dc.subject | вивчення | ua |
dc.subject | дослідження та практичне впровадження педагогічних ідей В.О. Сухомлинського | ua |
dc.subject | primary school teacher | ua |
dc.subject | personal and professional development | ua |
dc.subject | study | ua |
dc.subject | research and practical implementation of pedagogical ideas of V. Sukhomlinsky | ua |
dc.subject.classification | 378.0913:373.3.3-051011 | ua |
dc.title | Особистісно-професійний розвиток майбутнього вчителя початкової школи у процесі вивчення, дослідження та впровадження педагогічних ідей В. О. Сухомлинського | ua |
dc.title.alternative | Personality and professional development of the future primary school teacher in the process of studying, research and implementation of education | ua |
dc.type | Article | ua |