Досліджується вплив педагогічної спадщини В.О. Сухомлинського на особистісне та професійне становлення
майбутнього вчителя сучасної початкової школи. Визначено, що підготовка вчителя як конкурентоспроможного
та компетентного фахівця, активного суб’єкта діяльності, особистості з розвиненими професійно важливими
якостями ставить питання про їх неперервний особистісно-професійний розвиток. Значні можливості для особистісно-професійного становлення студента-майбутнього вчителя початкової школи закладені у літературно-педагогічній спадщині В.О. Сухомлинського, зокрема зроблено аналіз видатного українського педагога присвячено професійному становленню вчителя, серед них особливо необхідно відзначити «Сто порад учителеві», «Серце віддаю дітям»,
«Павлиська середня школа», «Розмова з молодим директором школи» та інші.
Розглянуто утворений у середині 90-х років потужний напрям педагогічної науки – сухомлиністика, що впливав
і продовжує впливати на розвиток освіти.
Доведено, що вивчення студентами педагогічних ідей, читання творів В. Сухомлинського, аналіз його практичного
досвіду як вчителя та директора Павлиської школи забезпечує формування особистості майбутнього фахівця, розвиває його мислення та дослідницький підхід до професії, сприяє засвоєнню психолого-педагогічних та методичних знань,
забезпечує досвід вирішення педагогічних ситуацій, та спонукає до особистісно-діяльнісного засвоєння обраної професії.
Звернено увагу на те, що вивчення та дослідження студентами ідей видатного педагога, повинно мати систему
і охоплювати зміст психолого-педагогічних і методичних дисциплін з 1-го по випускний курси. А також буде сприяти
формуванню конкурентоспроможного вчителя, компетентного фахівця шляхом глибокого вивчення і творчого впровадження в життя педагогічної спадщини В.О. Сухомлинського, яка стає особливо актуальною в умовах розбудови
Нової української школи.
The article considers the influence of the pedagogical heritage of V. Sukhomlinsky on the personal and professional development
of the future teacher of modern primary school. It is determined that the training of a teacher as a competitive and competent
specialist, an active subject of activity, a person with developed professionally important qualities raises the question
of their continuous personal and professional development. Significant opportunities for personal and professional development
of a student-future primary school teacher are laid in the literary and pedagogical heritage of V. Sukhomlinsky, in particular,
an analysis of a prominent Ukrainian teacher is devoted to the professional development of teachers, among them it is especially
worth noting «One hundred tips for teachers», «I give my heart to children», «Pavlyska High School», «Conversation with
a young school principal» and others.
The powerful direction of pedagogical science formed in the middle of the 90's – dry-line science, which influenced and continues
to influence the development of education, is considered.
It is proved that the study of pedagogical ideas by students, reading the works of V. Sukhomlinsky, analysis of his practical
experience as a teacher and director of Pavlyska school provides the formation of the future specialist, develops his thinking
and research approach to the profession, promotes psychological, pedagogical and methodological knowledge, provides experience
solving pedagogical situations, and encourages personal and activity mastery of the chosen profession.
Attention is drawn to the fact that the study and research by students of the ideas of an outstanding teacher should have
a system and cover the content of psychological, pedagogical and methodological disciplines from the first to the final year. It
will also contribute to the formation of a competitive teacher, a competent specialist through deep study and creative implementation
of the pedagogical heritage of V. Sukhomlynsky, which becomes especially relevant in the context of the development
of the New Ukrainian School.