В роботі піднімається проблема визначення ефективності роботи секцій з фітнесу у вищих навчальних закладах. Зокрема динаміки такої ефективності протягом кількох навчальних сезонів. Запропоновано проводити визначення такої ефективності на основі підходів представлених у попередніх публікаціях. Перевірено дієвість використання цих підходів на прикладі власної практичної роботи. Сформульовано практичні рекомендації по застосуванню описаного підходу для визначення ефективності роботи секційного відділення. Намічено основні напрями подальших досліджень.
В роботе поднимается проблема определения эффективности работы секции по фитнесу в высших учебных учреждениях. В частности динамика такой эффективности на протяжении нескольких учебных сезонов. На основе данных представленных в предыдущих публикациях предложены подходы для определения упомянутой эффективности. Сформулированы практические рекомендации по применению описанного подхода для контроля эффективности работы секционных отделений по фитнесу. Намечены основные направления дальнейших исследований.
The paper raised the problem of the fitnes section`s assessment in higher educational institutions. In particular, adapting methods to exercise such control in the training process for physical education to fitness section assessment in generally. As part of the solution to the problem proposed a number of exercises from our prepare research. Found that the main problem of the assessment is to know exactly student`s success dynamic , so if you examine the dynamic, this may indicate the effectiveness or inefficiency of the section. With the aim of the work, we tested the validity of the proposed approach on the example of our own practice. The analysis of the data allows to observe certain differences between the seasons of the last two academic years. Differences in the number of students who have received this or that score are observed in accordance with each of them. Thus, the assessment of "A" in the last academic year was received by 10% of students, and in the present already 14%, the assessment "B" respectively received 22% and 18% of students. Score "C" - last year received 36%, and in the current 28%. 12% of students received the "D" rating last year, and this year as much as 29%, which is the biggest difference between seasonal indicators. The assessment of "E" received respectively 11% and 6% of students. Also, last year's figures differ significantly from the presence of 5% of the students who received the FX rating. n the process of evaluating the effectiveness of our sectional department, we have succeeded in applying the developed and substantiated previous studies approach to determining the success of students in such sections.At the same time, it is possible to explain objectively and objectively enough requirements to the students themselves. And also, in a convenient way, compare the results of the assessment in different groups and training seasons.