У статі розглядається чи не найбільш актуальна з погляду сьогодення епоха розвитку вітчизняної освіти – епоха формування нових принципів, нових структурних компонентів, нових системостворюючих факторів навчально-виховного процесу в контексті системних змін всього українського суспільства того часу. Аналіз особливостей вітчизняної системи освіти 1917-1941 рр. приковує до себе все більшу увагу дослідників саме у зв’язку з можливістю використання педагогічного та освітньо-управлінського досвіду вказаного періоду в сучасних умовах.
В статье рассматривается одна из наиболее актуальных с точки зрения современности эпоха развития отечественного образования – эпоха формирования новых принципов, новых структурных компонентов, новых системообразующих факторов учебно-воспитательного процесса в контексте системных изменений всего украинского общества указанного времени. Анализ особенностей отечественной системы образования 1917-1941 гг. привлекает всѐ большее внимание исследователей как раз в связи с возможностью использования педагогического и управленческого опыта данного периода в современных условиях.