Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Особливості організації процесу розвитку професійно-педагогічної компетентності викладачів фахових дисциплін технічних закладів вищої освіти

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Горохівська, Тетяна Миколаївна
dc.date.accessioned 2021-01-16T13:14:37Z
dc.date.available 2021-01-16T13:14:37Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Горохівська Т. М. Особливості організації процесу розвитку професійно-педагогічної компетентності викладачів фахових дисциплін технічних закладів вищої освіти / Т. М. Горохівська // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць / Міністерство освіти і науки України, Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2020. – Вип. 76. – С. 48-52. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.76.10 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/32808
dc.description.abstract Висвітлено особливості організації процесу розвитку професійно-педагогічної компетентності викладачів фахових дисциплін технічних закладів вищої освіти в умовах післядипломної педагогічної освіти. Проаналізовано науково- педагогічну літературу, присвячену проблематиці педагогічного експерименту як комплексному методу дослідження, що використовується для встановлення ефективності і виявлення особливостей проведення певного педагогічного процесу. Окреслено вимоги до програми педагогічного дослідження та його функції (методологічна, методична, організаційна). Визначено й охарактеризовано етапи програми наукового дослідження: теоретико-методологічний (означення методологічних підходів до аналізу професійно-педагогічної компетентності викладача; з’ясування місця досліджуваної компетентності в системі споріднених педагогічних категорій); структурно-функціональний (обґрунтування структурних компонентів професійно-педагогічної компетентності викладачів технічних закладів вищої освіти, концептуальних основ розвитку цієї компетентності); організаційно-педагогічний (визначення педагогічних умов розвитку професійно-педагогічної компетентності викладачів технічних закладів вищої освіти; побудова структурно-функціональної моделі її розвитку); експериментально-аналітичний (втілення програми експериментального дослідження; аналіз ефективності процесу розвитку досліджуваної компетентності). Означено й описано етапи наукового пошуку експериментальної роботи (підготовчий, експериментальний, контрольно-аналітичний). Зроблено висновок про те, що професійно-педагогічна компетентність являє собою складне, інтегративне, професійно-особистісне утворення, яке характеризує сукупність ціннісно-мотиваційних ресурсів, систему соціально та професійно важливих якостей, комплекс професійних знань, умінь та навичок, комунікативний досвід і досвід самопізнання, які забезпечують здатність до подальшого саморозвитку. Підкреслено, що саме система післядипломної педагогічної освіти забезпечує розвиток досліджуваної компетентності викладачів технічних закладів вищої освіти за умови їх включення в освітній процес, мотиваційної готовності до набуття нових знань і педагогічно ефективних стратегій організації професійно-педагогічної діяльності. ua
dc.description.abstract The article describes the organization of developing professional-pedagogical competency in lecturers of professional disciplines from technical universities in the context of postgraduate teacher education. It analyzes relevant scientific-pedagogical literature on the problems of the pedagogical experiment as a complex research method establishing the effectiveness and identifying the features of a particular pedagogical process. Also, the article isolates the requirements to the pedagogical research programme and its functions (methodological, methodical, organizational). It determines and describes the stages of the programme: theoretical and methodological (identifying methodological approaches to analyzing lecturers’ professional-pedagogical competency; specifying the role of this competency in the system of related pedagogical categories); structural and functional (justifying structural components of professional-pedagogical competency of lecturers from technical universities, conceptual principles of developing this competency); organizational and pedagogical (determining pedagogical conditions for developing professional-pedagogical competency in lecturers from technical universities; designing a structural- and-functional model of its development); experimental and analytical (implementing the experimental research programme; analyzing development levels of professional-pedagogical competency). Besides, the article defines and describes the stages of experimental work (preparatory, experimental, controlling and analytical). It concludes that professional-pedagogical competency is a complex, integrative, professional-personal quality, which characterizes a set of axiological and motivational resources, a system of socially and professionally important qualities, a range of professional knowledge, skills, communicative and cognitive experience, which motivate lecturers towards further self-development. Finally, the article indicates that the system of postgraduate teacher education ensures the development of professional-personal competency in lecturers from technical universities under the following conditions: lecturers act as the actors in the educational process; they are ready to acquire new knowledge and pedagogically effective strategies for organizing professional-pedagogical activities. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject професійно-педагогічна компетентність ua
dc.subject викладач ua
dc.subject технічний заклад вищої освіти ua
dc.subject процес розвитку професійно-педагогічної компетентності ua
dc.subject етапи ua
dc.subject педагогічні умови ua
dc.subject рівні розвитку ua
dc.subject післядипломна педагогічна освіта ua
dc.subject professional-pedagogical competency ua
dc.subject lecturer ua
dc.subject technical university ua
dc.subject development of professional-pedagogical competency ua
dc.subject stages ua
dc.subject pedagogical conditions ua
dc.subject development levels ua
dc.subject postgraduate teacher education ua
dc.subject.classification 378:62-047.22:37-051 ua
dc.title Особливості організації процесу розвитку професійно-педагогічної компетентності викладачів фахових дисциплін технічних закладів вищої освіти ua
dc.title.alternative Organizing the development of professional-pedagogical competency in lecturers of professional disciplines from technical universities ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Links Collection

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics