Висвітлено особливості організації процесу розвитку професійно-педагогічної компетентності викладачів фахових дисциплін технічних закладів вищої освіти в умовах післядипломної педагогічної освіти. Проаналізовано науково-
педагогічну літературу, присвячену проблематиці педагогічного експерименту як комплексному методу дослідження,
що використовується для встановлення ефективності і виявлення особливостей проведення певного педагогічного процесу. Окреслено вимоги до програми педагогічного дослідження та його функції (методологічна, методична,
організаційна). Визначено й охарактеризовано етапи програми наукового дослідження: теоретико-методологічний
(означення методологічних підходів до аналізу професійно-педагогічної компетентності викладача; з’ясування місця
досліджуваної компетентності в системі споріднених педагогічних категорій); структурно-функціональний (обґрунтування структурних компонентів професійно-педагогічної компетентності викладачів технічних закладів вищої
освіти, концептуальних основ розвитку цієї компетентності); організаційно-педагогічний (визначення педагогічних
умов розвитку професійно-педагогічної компетентності викладачів технічних закладів вищої освіти; побудова структурно-функціональної моделі її розвитку); експериментально-аналітичний (втілення програми експериментального
дослідження; аналіз ефективності процесу розвитку досліджуваної компетентності). Означено й описано етапи
наукового пошуку експериментальної роботи (підготовчий, експериментальний, контрольно-аналітичний). Зроблено
висновок про те, що професійно-педагогічна компетентність являє собою складне, інтегративне, професійно-особистісне утворення, яке характеризує сукупність ціннісно-мотиваційних ресурсів, систему соціально та професійно
важливих якостей, комплекс професійних знань, умінь та навичок, комунікативний досвід і досвід самопізнання, які
забезпечують здатність до подальшого саморозвитку. Підкреслено, що саме система післядипломної педагогічної
освіти забезпечує розвиток досліджуваної компетентності викладачів технічних закладів вищої освіти за умови їх
включення в освітній процес, мотиваційної готовності до набуття нових знань і педагогічно ефективних стратегій
організації професійно-педагогічної діяльності.
The article describes the organization of developing professional-pedagogical competency in lecturers of professional disciplines
from technical universities in the context of postgraduate teacher education. It analyzes relevant scientific-pedagogical
literature on the problems of the pedagogical experiment as a complex research method establishing the effectiveness
and identifying the features of a particular pedagogical process. Also, the article isolates the requirements to the pedagogical
research programme and its functions (methodological, methodical, organizational). It determines and describes the stages
of the programme: theoretical and methodological (identifying methodological approaches to analyzing lecturers’ professional-pedagogical competency; specifying the role of this competency in the system of related pedagogical categories); structural
and functional (justifying structural components of professional-pedagogical competency of lecturers from technical universities,
conceptual principles of developing this competency); organizational and pedagogical (determining pedagogical
conditions for developing professional-pedagogical competency in lecturers from technical universities; designing a structural-
and-functional model of its development); experimental and analytical (implementing the experimental research programme;
analyzing development levels of professional-pedagogical competency). Besides, the article defines and describes the stages
of experimental work (preparatory, experimental, controlling and analytical). It concludes that professional-pedagogical competency
is a complex, integrative, professional-personal quality, which characterizes a set of axiological and motivational
resources, a system of socially and professionally important qualities, a range of professional knowledge, skills, communicative
and cognitive experience, which motivate lecturers towards further self-development. Finally, the article indicates that the system
of postgraduate teacher education ensures the development of professional-personal competency in lecturers from technical
universities under the following conditions: lecturers act as the actors in the educational process; they are ready to acquire new
knowledge and pedagogically effective strategies for organizing professional-pedagogical activities.