Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Організація тестового контролю знань студентів-спортсменів з іноземної мови

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Волошина, О. В.
dc.date.accessioned 2021-01-14T12:12:47Z
dc.date.available 2021-01-14T12:12:47Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Волошина О. В. Організація тестового контролю знань студентів-спортсменів з іноземної мови / О. В. Волошина // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. - Вип. 3К (123). - С. 110-114. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/32734
dc.description.abstract У статті уточнено критерії оцінки якості методів вимірювання, охарактеризовано основні підходи до класифікації тестів, визначено переваги і вади тестового контролю знань студентів-спортсменів, сформульовано основні правила створення тестових завдань, проаналізовано досвід організації поточного і підсумкового контролю знань студентів-спортсменів з навчальної дисципліни «Іноземна мова». Сучасні технології вимірів вимагають від розробників не тільки високої кваліфікації, але й розуміння загальних цілей підготовки фахівців, а також знань з теорії та практики тестування. Успіх впровадження та масового використання певної комп’ютерної контролюючої програми залежить від того, на скільки вдало підібрані та реалізовані методичні принципи контролю. Встановлено, що в умовах тестування активізується навчальна робота студентів-спортсменів, підвищується рівень уважності і відповідальності. ua
dc.description.abstract В статье раскрыты критерии оценки качества методов измерения, охарактеризованы основные подходы к классификации тестов, определены преимущества и недостатки тестового контроля знаний студентов-спортсменов, сформулированы основные правила создания тестовых заданий, проанализирован опыт организации текущего и итогового контроля знаний студентов-спортсменов по учебной дисциплине «Иностранный язык». Современные технологии измерений требуют от разработчиков не только высокой квалификации, но и понимания общих целей подготовки специалистов, а также знаний по теории и практики тестирования. Успех внедрения и массового использования контролирующей компьютерной программы зависит от того, насколько умело подобраны и реализованы методические принципы контроля. Установлено, что в условиях тестирования активизируется учебная работа студентов-спортсменов, повышается уровень внимания и ответственности. ua
dc.description.abstract The article specified the criteria of quality evaluation of measuring have been identified, basic approaches to tests classification have been characterized, the advantages and disadvantages of sportsman students knowledge testing have been defined, the main rules of creating test tasks have been formulated, the experience of organization of current and final assessment of sportsman students in the discipline «Foreign language». An important problem facing Ukrainian society today is the lack of objective criteria that would allow comparisons of specialists, institutions, training programs, etc. and create a basis for competition, thereby stimulating the improvement of the quality of education. Among the means of objective control, the testing method is the most widely used and well-grounded, and is highly trusted in Ukraine. Knowledge level control is an important part of the learning process that provides feedback in the «student – teacher» system. Knowledge control performs supervisory, educational, diagnostic, educational, motivational and other functions in the educational process. In order to manage the learning process at different stages, the teacher should be constantly informed about how sportsman students perceive and learn the educational material. Student activity can be monitored in the presence of special control tests. Tests are a specific type of task that allows you to massively and quickly control the level of learning and acquisition of sportsman students' skills in theoretical and practical training, establish internal and external feedbacks and form the basis for managing the educational process. Based on the analysis of the results of our experimental work, it can be argued that the creation of a system of objective test assessment of sportsman students' knowledge and skills, which could be used in all types of control and which would satisfy its goals and functions, should be based on modern technologies. They require not only highly qualified developers, but also an understanding of the general training goals of specialists in various specialties, as well as knowledge of theory and practice of testing.It is established that under the conditions of testing the educational and practical work of sportsman students is activated, the level of attentiveness and responsibility is increased. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject тестовий контроль ua
dc.subject студенти-спортсмени ua
dc.subject навчальна дисципліна «Іноземна мова» ua
dc.subject тестовый контроль ua
dc.subject студенты-спортсмены ua
dc.subject учебная дисциплина «Иностранный язык» ua
dc.subject test control ua
dc.subject sportsman students ua
dc.subject knowledge in the discipline «Foreign language» ua
dc.subject.classification 378:005.935.33 ua
dc.title Організація тестового контролю знань студентів-спортсменів з іноземної мови ua
dc.title.alternative Организация тестового контроля знаний студентов-спортсменов по иностранному язику ua
dc.title.alternative Organization of test control assessment of sportsman students in the foreign language ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Links Collection

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics