Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Berest, O. O.
dc.contributor.author Dolgova, N. O.
dc.contributor.author Indyk, P. M.
dc.contributor.author Берест, О. О.
dc.contributor.author Довгополова, Н. О.
dc.contributor.author Індик, П. М.
dc.date.accessioned 2021-01-12T10:57:32Z
dc.date.available 2021-01-12T10:57:32Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Berest, O. O. Professional preparation for individuals in physical culture and sport : foreign experience / O. O. Berest, N. O. Dolgova, P. M. Indyk // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. - Вип. 3К (123). - С. 14-17. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/32654
dc.description.abstract It is determined that the essence of training of future specialists in physical culture and sports in higher educational institutions is to form their readiness to perform professional tasks and duties and implement physical culture and health services. The author analyzed some researches on the issue of training future specialists in physical culture and sports in the USA, Poland, Germany and France. It is established that the feature of such training in European countries is the study of the cycle of natural sciences, social and humanitarian, pedagogical, special and sports disciplines. According to scientists in Poland within the twentieth century was conducted the theoretical, methodological and practical training of a universal specialist in order to master a number of professional competences. Currently, the training of future specialists is carried out in three directions: general physical education, valeological and special physical training. In Germany, the main focus of the training of future trainer specialists is the formation of a multi-stage education system, preparation for competitive activities and sports selection in the context of preparation for the Olympic Games. In France, the training of future specialists is being implemented by both private and public higher education institutions as well as private training centers. In the United States, the training of future professionals in physical education and sport in higher education institutions and professional associations is based on the application of professional bachelor and master's degree programs. Students are invited to study compulsory, special, compulsory, specialized and discipline of their choice. ua
dc.description.abstract Визначено, що сутність підготовки майбутніх фахівців з фізичної культури та спорту у ВНЗ полягає у формуванні їх готовності до виконання професійних завдань та обов’язків та реалізації фізкультурно-оздоровчих послуг. Проаналізовано наукові дослідження, присвячені проблемі професійної підготовки майбутніх спеціалістів з фізичної культури та спорту в США, Польщі, Німеччині та Франції. Встановлено, що особливістю є вивчення циклу природничо-наукових, соціально-гуманітарних, педагогічних, спеціальних та спортивних дисциплін. У Німеччині основним напрямком підготовки майбутніх фахівців-тренерів є формування багатоступінчастої системи освіти, підготовка до змагальної діяльності та спортивного відбору у контексті підготовки до Олімпійських ігор. У Франції підготовка майбутніх фахівців реалізується як приватними, так і державними вищими навчальними закладами, а також приватними навчальними центрами. У США підготовка майбутніх фахівців з фізичної культури та спорту у вищих навчальних закладах та професійних асоціаціях базується на застосуванні фахових бакалаврських та магістерських навчальних програм. ua
dc.description.abstract Определено, что суть подготовки будущих специалистов по физической культуре и спорту заключена в формировании их готовности к исполнению профессиональных заданий и обязанностей, реализации физкультурно-оздоровительных услуг. Проанализировано научные исследования, посвященные проблеме подготовки будущих специалистов по физической культуре и спорту США, Германии и Франции. Определено, что их особенностью есть изучение цикла естественно-научных, социально-гуманитарных, педагогических, специальных и спортивных дисциплин. В Германии основным направлением подготовки будущих специалистов-тренеров есть формирование многоступенчатой системы образования, подготовка к спортивной деятельности и спортивного отбора в контексте Олимпийских игр. Во Франции подготовка реализуется как частными, так и государственными ВУЗами, а также частными центрами. В США подготовка базируется на использовании специализированных бакалаврских и магистерских учебных программ. ua
dc.language.iso en ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject professional training ua
dc.subject specialist in physical culture and sports ua
dc.subject higher educational institution ua
dc.subject professional competence ua
dc.subject professional activity ua
dc.subject physical culture and fitness activities ua
dc.subject professional readiness ua
dc.subject normative and material support ua
dc.subject професійна підготовка ua
dc.subject фахівець з фізичної культури та спорту ua
dc.subject вищий навчальний заклад ua
dc.subject професійна діяльність ua
dc.subject фізкультурно-оздоровча діяльність ua
dc.subject професійна готовність ua
dc.subject профессиональная подготовка ua
dc.subject специалист по физической культуре и спорту ua
dc.subject профессиональная деятельность ua
dc.subject физкультурно-оздоровительная деятельность ua
dc.subject профессиональная готовность ua
dc.subject.classification 378.011.3-057.175:796 ua
dc.title Professional preparation for individuals in physical culture and sport: foreign experience ua
dc.title.alternative Професійна підготовка фахівців з фізичної культури та спорту: закордонний досвід ua
dc.title.alternative Профессиональная подготовка специалистов по физической культуре и спорту: зарубежный опыт ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу