Професійна діяльність майбутніх фахівців аграрної галузі передбачає наявність спеціальної фахової освіти, у тому
числі оволодіння уміннями та навичками професійної діяльності, знанням іноземних мов, володіння сучасними інформаційними технологіями. Національна стратегія розвитку освіти передбачає вивчення, узагальнення та впровадження
оптимального світового досвіду підготовки кадрів, що сприятиме інтеграції нашої держави в загальноєвропейський
освітній простір. Саме тому, майбутній фахівець аграрної освіти повинен відповідати вимогам сьогодення, бути
готовим до професійної комунікації, взаємодії на різних рівнях, має усвідомити необхідність знань теорії та методології професійної діяльності, її значення для розвитку нашої держави.
У статті здійснено аналіз основних дефініцій дослідження: “критерій”, “показник”, враховуючи різні підходи до
їх тлумачення. Зазначено, що під критерієм у педагогіці розуміють ознаку, на основі якої здійснюється оцінка, відокремлення, означення чи класифікація стану розвитку особистості, її якісних характеристик. Педагогічний критерій
обов’язково характеризується факторами соціального та професійного середовища, які зумовлюють вплив на формування професійної компетентності тих, хто навчається.
Визначено чотири критерії формування готовності фахівців аграрної галузі до професійної діяльності: мотиваційний, компетентнісно-професійний, діяльнісно-операційний, рефлексивний. Для кожного виокремленого критерію
визначено показники його прояву, на основі яких виділено низький, середній і високий рівні готовності фахівців аграрної
галузі до професійної діяльності.
Перспективою подальших досліджень визначено проведення педагогічного дослідження щодо виявлення стану
сформованості готовності майбутніх фахівців-аграріїв до професійної діяльності.
The professional activity of future specialists in the agricultural sector requires special professional education, including
mastering the skills and abilities of professional activity, knowledge of foreign languages, knowledge of modern information
technologies. The National Strategy for the Development of Education requires the study, generalization and implementation
of the optimal world experience of training, which will promote the integration of our country into the European educational
space. That is why the future specialist of agricultural education must meet the modern requirements, be ready for professional
communication, interaction at different levels, must realize the need for knowledge of theory and methodology of professional
activity, its importance for the development of our state.
The article analyzes the main definitions of the research work: “criterion”, “indicator”, taking into account different
approaches to their interpretation. It is noted that the criterion in pedagogy is understood as a feature on the basis of which
the assessment, separation, definition or classification of the state of development of the individual, its qualitative characteristics.
The pedagogical criterion is necessarily characterized by factors of social and professional environment, which determine
the influence on the formation of professional competence of students.
Four criteria for the formation of readiness of agricultural specialists for professional activity are defined: motivational,
competence-professional, activity-operational, reflexive. For each selected criterion, the indicators of its manifestation are
determined, on the basis of which the low, medium and high levels of readiness of agricultural specialists for professional activity
are distinguished.
The prospect of further research is to conduct a pedagogical study to identify the state of readiness of future agricultural
specialists for professional activities.