Статтю присвячено висвітленню теоретичних засад упровадження навчальних вебквестів у процес підготовки
майбутніх фахівців освіти.
Обґрунтовано сутність навчального вебквесту як інтерактивно-ігрової навчальної технології з використанням
інтернет-ресурсів, реалізація якої базується на партнерській взаємодії викладача та студентів. Наведено огляд досліджень науковців з даної проблеми.
Проаналізовано процесуальні особливості вебквесту, які визначаються його структурою. Вона презентується
через три взаємопов’язані структурні блоки, два із них базові – один виокремлює організацію педагогом навчально-ігрової діяльності здобувачів освіти і управління нею, другий – навчально-ігрову діяльність студентів. Третій блок –
обслуговуючий – це інтернет-діяльність учасників освітнього процесу в контексті виконання завдань вебквесту.
Встановлено, що спільна діяльність суб’єктів освітнього процесу в рамках вебквесту охоплює низку компонентів:
мотиваційно-цільовий, знаннєвий (когнітивний), процесуально-операційний, контрольно-оцінний, результативний, що
знаходяться у взаємодії і утворюють цілісну систему. Розроблено і представлено структурно-змістову модель вебквесту на прикладі діяльності викладача.
Здійснено первинну класифікацію навчальних вебквестів. Їх об’єднано в дві основні групи – вебквести, що засновані
на творчих іграх, що розгортаються переважно за певним вигаданим сюжетом, та такі, основу яких становлять ігри
за готовими правилами. Кожна із вказаних груп включає підгрупи (види), що мають схожу структуру й, відповідно,
подібні методичні підходи щодо використання у навчанні студентів.
Наведено зразок дидактичної картки навчального вебквесту. Репрезентовано досвід реалізації навчального вебквесту під час викладання навчальних дисциплін у процесі підготовки майбутніх фахівців освіти в Білоцерківському
гуманітарно-педагогічному фаховому коледжі.
The article is covering the theoretical fundamentals of introduction of educational webquests in the process of training
of future educators.
The notion of the educational webquest has be substantiated as an interactive and gaming educational technology which
involves using Internet resources, implementation of which is based on the partnership between a teacher and students. A review
of the researches on the problem of some scientists is given.
The procedural features of a webquest, which are determined by its structure, have been analyzed. It is presented by means
of the three interconnected structural blocks. Two of them are basic – one is the organization by a teacher of the educational
and gaming activity of students and its management, another one – educational and gaming activity of students. The third
block – operating – is the Internet activity of participants of the educational process in the context of performing the tasks
of a webquest.
It is ascertained that the cooperative activity of the subjects of the educational process within the webquest covers a number
of components: motivational-objective, cognitive, procedural-operational, control-evaluative, efficient, which interact with
each other and form a holistic system. The structural-semantic model of a webquest is developed and presented on the example
of the teacher’s activity.
The primary classification of educational webquests has been carried out. They are grouped into two main groups –
webquests, which are based on creative games that evolve mainly in compliance with a certain fictional plot, and those which
are based on games with pre-determined rules. Each of the indicated groups includes subgroups (types) that have a similar
structure and, accordingly, similar methodological approaches regarding teaching of students.
A sample of a didactic card of the educational webquest is given. The article represents the experience of using of the educational
webquest during teaching of subjects in the process of training of future educational professionals in Bila Tserkva Applied
Humanitarian Pedagogical College.