Статтю присвячено експериментальному дослідженню з проблеми виявлення готовності майбутніх медичних
сестер до неперервного навчання в контексті ступеневої вищої медсестринської освіти. Під час дослідження було
з’ясовано, що підготовка медичних сестер на початку 90-х років здійснювалася в два етапи, перший з яких охоплював
додипломний період навчання у медичних училищах і післядипломну освіту на курсах підвищення кваліфікації. У 1993 році
в Україні вперше запроваджується ступенева медична освіта. У статті також розкрито особливості підготовки
медичних сестер за різними освітніми ступенями, починаючи з молодшого спеціаліста і завершуючи ступенем бакалавра та магістра. Особливу увагу закцентовано на відмінностях ступеневої підготовки майбутніх медичних сестер.
Описано результати педагогічного експерименту (констатувальний етап), проаналізовано результати анкетування
студентів 1–4 курсів Черкаської медичної академії та відповіді викладачів під час інтерв’ювання з метою виявлення
рівня готовності студентів до продовження їхнього навчання в бакалавраті та магістратурі. Представлено дані,
отримані під час проведення експериментального навчання після виконання ними першої зрізової роботи. Висвітлено
вивчення питання профорієнтаційної роботи викладачів медичної академії серед випускників загальноосвітніх шкіл
та медичних училищ із метою залучення їх до вступу в медичну академію, а також серед студентів молодших курсів
самої академії – з метою підвищення їхньої зацікавленості у продовженні навчання в бакалавраті та магістратурі. Запропоновані спеціальні завдання для студентів експериментальної групи сприяли розвитку бажання студентів
навчатися протягом усієї професійної діяльності, про це засвідчили оброблені дані виконаного першого тесту випускниками освітнього ступеня “молодший спеціаліст”. Статтю присвячено експериментальному дослідженню з проблеми виявлення готовності майбутніх медичних
сестер до неперервного навчання в контексті ступеневої вищої медсестринської освіти. Під час дослідження було
з’ясовано, що підготовка медичних сестер на початку 90-х років здійснювалася в два етапи, перший з яких охоплював
додипломний період навчання у медичних училищах і післядипломну освіту на курсах підвищення кваліфікації. У 1993 році
в Україні вперше запроваджується ступенева медична освіта. У статті також розкрито особливості підготовки
медичних сестер за різними освітніми ступенями, починаючи з молодшого спеціаліста і завершуючи ступенем бакалавра та магістра. Особливу увагу закцентовано на відмінностях ступеневої підготовки майбутніх медичних сестер.
Описано результати педагогічного експерименту (констатувальний етап), проаналізовано результати анкетування
студентів 1–4 курсів Черкаської медичної академії та відповіді викладачів під час інтерв’ювання з метою виявлення
рівня готовності студентів до продовження їхнього навчання в бакалавраті та магістратурі. Представлено дані,
отримані під час проведення експериментального навчання після виконання ними першої зрізової роботи. Висвітлено
вивчення питання профорієнтаційної роботи викладачів медичної академії серед випускників загальноосвітніх шкіл
та медичних училищ із метою залучення їх до вступу в медичну академію, а також серед студентів молодших курсів
самої академії – з метою підвищення їхньої зацікавленості у продовженні навчання в бакалавраті та магістратурі. Запропоновані спеціальні завдання для студентів експериментальної групи сприяли розвитку бажання студентів
навчатися протягом усієї професійної діяльності, про це засвідчили оброблені дані виконаного першого тесту випускниками освітнього ступеня “молодший спеціаліст”.
The article is devoted to an experimental study on the problem of identifying of future nurses’ readiness for continuing learning
in the context of graduate higher nursing education. It was found in the process of study that nurses’ training in the early
1990s was carried out in two stages, the first of which covered undergraduate study in medical schools and postgraduate education
in advanced training courses. In 1993, gradual medical education was introduced in Ukraine for the first time. It clarifies
the specific features of nurses’ training in various educational degrees, starting with a junior specialist and ending with
a bachelor’s and master’s degree. Particular attention is paid to the differences of future nurses’ gradual training. The results
of the pedagogical experiment (statement stage) are described, the results of the survey of students of the 1st-the 4th courses
of Cherkasy Medical Academy and teachers’ answers during the interview are analyzed in order to identify the level of students’
readiness to continue their studies in bachelor’s and master’s degrees. The data obtained during the experimental training after
they performed the first cut work are presented. The study of medical academy teachers’ vocational guidance among graduates
of secondary schools and medical schools in order to attract them to enter the medical academy, as well as among junior
students of the academy in order to increase their interest in continuing their undergraduate and graduate studies is covered.
The proposed special tasks for students of the experimental group contributed to the development of students’ desire to learn
throughout their professional activities, as it was evidenced by the processed data of the first test performed by graduates of junior
specialist’s degree.