Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Губіна, Світлана Іванівна
dc.contributor.author Степанчук, Юрій Степанович
dc.date.accessioned 2021-01-06T17:55:01Z
dc.date.available 2021-01-06T17:55:01Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Губіна С. І. Стан забезпечення культури якості вищої освіти / С. І. Губіна, Ю. С. Степанчук // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : збірник наукових праць. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2020. – Випуск 74. – C. 27-31. – DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.74.06 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/32620
dc.description.abstract Статтю присвячено дослідженню культури забезпечення якості і прозорості вищої освіти. Автори досліджують ґенезу проблеми і європейський досвід у її вивченні і розробленні. Розглянуто європейські стандарти і рекомендації щодо внутрішнього та зовнішнього забезпечення якості освіти. Обґрунтовано ключову відповідальність закладів вищої освіти за внутрішнє забезпечення якості вищої освіти. Статтю присвячено вивченню стану і проблем здійснення управління якістю освіти та освітньої діяльності в Україні. На підставі результатів опитування показано реальну картину з управління якістю освіти та освітньої діяльності, що дає можливість визначити проблеми та окреслити необхідні шляхи їх вирішення. Першим принципом менеджменту якості, покладеним в основу стандартів, є орієнтація на споживача. До споживачів діяльності закладу вищої освіти відносять як зовнішніх (роботодавці, держава і суспільство у цілому), так і внутрішніх (студенти, викладачі, керівництво ЗВО). Визначення ступеня задоволеності внутрішніх споживачів є одним із головних завдань менеджменту якості. Така оцінка необхідна для коригування дій в освітніх процесах ЗВО та внесення змін до управління організацією, освітніх програм і технологій навчання. Інформація про існуючі потреби та очікування споживачів ВДПУ отримана за допомогою їх анкетування через певні проміжки часу або після закінчення вивчення окремих дисциплін. Анкетування як один із механізмів моніторингу являє собою досить непростий процес. Це пов'язано з тим, що в анкетуванні визначальну роль відіграє людський фактор. Тобто «датчиком» під час проведення вимірювань виступає людина, а часто й оцінюється теж людина. Саме у цьому разі необхідно дуже ретельно та обережно підходити до оцінки отриманих результатів. У статті представлено аналіз результатів опитування студентів Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського Центром внутрішньої системи забезпечення якості освіти, що функціонує у закладі. ua
dc.description.abstract The article focuses on the issue of culture in ensuring quality and transparency of higher education. The authors trace the genesis of the issue and European experience in its researching and developing. The article attempted to the scientific understanding of the European standards and guidelines for internal and external quality assurance of the high education. The key responsibility of institutions for internal quality assurance is discussed. The article is devoted to the study of the state and problems of education quality and educational activity management in Ukraine. The authors, based on the results of surveys, show a real picture of education quality and educational activity management, which enables to identify problems and outline the necessary ways to solve them. The main principle of quality management lying at the basis of the standards is consumers’ orientation. The consumers of the activity of higher educational institution include both external (employers, the state and society in general), and internal consumers (students, teachers, management of HEE). One of the main tasks of quality management is determining the degree of satisfaction of internal consumers. This kind of assessment is necessary to adjust the actions taken in HEE educational process and to make changes in the management, educational programmes and teaching technologies. Information about current needs and expectations of VSPU consumers is obtained through the survey conducted at certain time intervals or on completion of certain disciplines. Implementing a questionnaire, as one of the monitoring mechanisms, is a rather complicated process. This is due to the fact that the human factor plays a decisive role in questionnaires. This means that a person acts as a “sensor” in the measurement, and quite often the object which is assessed is a person himself. In this case the results should be evaluated very carefully and thoroughly. The article presents the analysis of the results of the survey of the students of the Vinnytsia Mykhailo Kotsiubynskyi State Pedagogical University conducted by the Center of internal quality assurance system of education, which operates in the institution. The article is devoted to the study of the state and problems of education quality and educational activity management. The authors, based on the results of surveys, show a real picture of education quality and educational activity management, which enables to identify problems and outline the necessary ways to solve them. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject моніторинг ua
dc.subject ЗВО ua
dc.subject якість освіти ua
dc.subject анкетування ua
dc.subject результати опитування ua
dc.subject студенти ua
dc.subject освітні програми ua
dc.subject освітні послуги ua
dc.subject monitoring ua
dc.subject HEE ua
dc.subject quality of education ua
dc.subject questionnaire ua
dc.subject results of the survey ua
dc.subject students ua
dc.subject educational programmes ua
dc.subject educational services ua
dc.subject.classification 567.78 ua
dc.title Стан забезпечення культури якості вищої освіти ua
dc.title.alternative The state of providing a quality of quality of higher education ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу