Статтю присвячено дослідженню культури забезпечення якості і прозорості вищої освіти. Автори досліджують ґенезу проблеми і європейський досвід у її вивченні і розробленні. Розглянуто європейські стандарти і рекомендації щодо внутрішнього та зовнішнього забезпечення якості освіти. Обґрунтовано ключову відповідальність закладів вищої освіти за внутрішнє забезпечення якості вищої освіти.
Статтю присвячено вивченню стану і проблем здійснення управління якістю освіти та освітньої діяльності в Україні. На підставі результатів опитування показано реальну картину з управління якістю освіти та освітньої
діяльності, що дає можливість визначити проблеми та окреслити необхідні шляхи їх вирішення.
Першим принципом менеджменту якості, покладеним в основу стандартів, є орієнтація на споживача. До споживачів діяльності закладу вищої освіти відносять як зовнішніх (роботодавці, держава і суспільство у цілому), так і внутрішніх (студенти, викладачі, керівництво ЗВО). Визначення ступеня задоволеності внутрішніх споживачів є одним із головних завдань менеджменту якості. Така оцінка необхідна для коригування дій в освітніх процесах ЗВО та внесення
змін до управління організацією, освітніх програм і технологій навчання. Інформація про існуючі потреби та очікування споживачів ВДПУ отримана за допомогою їх анкетування через певні проміжки часу або після закінчення вивчення окремих дисциплін.
Анкетування як один із механізмів моніторингу являє собою досить непростий процес. Це пов'язано з тим, що в анкетуванні визначальну роль відіграє людський фактор. Тобто «датчиком» під час проведення вимірювань виступає
людина, а часто й оцінюється теж людина. Саме у цьому разі необхідно дуже ретельно та обережно підходити до оцінки отриманих результатів.
У статті представлено аналіз результатів опитування студентів Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського Центром внутрішньої системи забезпечення якості освіти, що функціонує
у закладі.
The article focuses on the issue of culture in ensuring quality and transparency of higher education. The authors trace
the genesis of the issue and European experience in its researching and developing. The article attempted to the scientific understanding
of the European standards and guidelines for internal and external quality assurance of the high education. The key
responsibility of institutions for internal quality assurance is discussed.
The article is devoted to the study of the state and problems of education quality and educational activity management in
Ukraine. The authors, based on the results of surveys, show a real picture of education quality and educational activity management,
which enables to identify problems and outline the necessary ways to solve them.
The main principle of quality management lying at the basis of the standards is consumers’ orientation. The consumers
of the activity of higher educational institution include both external (employers, the state and society in general), and internal
consumers (students, teachers, management of HEE).
One of the main tasks of quality management is determining the degree of satisfaction of internal consumers. This kind
of assessment is necessary to adjust the actions taken in HEE educational process and to make changes in the management,
educational programmes and teaching technologies. Information about current needs and expectations of VSPU consumers is
obtained through the survey conducted at certain time intervals or on completion of certain disciplines.
Implementing a questionnaire, as one of the monitoring mechanisms, is a rather complicated process. This is due to the fact
that the human factor plays a decisive role in questionnaires. This means that a person acts as a “sensor” in the measurement,
and quite often the object which is assessed is a person himself. In this case the results should be evaluated very carefully
and thoroughly. The article presents the analysis of the results of the survey of the students of the Vinnytsia Mykhailo Kotsiubynskyi
State Pedagogical University conducted by the Center of internal quality assurance system of education, which operates in
the institution.
The article is devoted to the study of the state and problems of education quality and educational activity management.
The authors, based on the results of surveys, show a real picture of education quality and educational activity management,
which enables to identify problems and outline the necessary ways to solve them.