Розглядаються особливості підготовки викладачів іноземної мови до професійної діяльності в системі освіти дорослих Республіки Польща. До основних типів навчальних закладів, в яких здійснюється підготовка викладачів іноземних мов, належать класичні університети, педагогічні університети та академії. Зазначено, що для здійснення професійної діяльності в системі освіти дорослих необхідно мати освітньо-кваліфікаційний рівень магістра. Існує
декілька способів здобути кваліфікацію викладача іноземної мови. Найбільш розповсюджений – вступити на філологічний факультет університету за напрямом підготовки “викладач“. Існує національний стандарт підготовки викладачів іноземної мови. Підготовка магістрів не може тривати менше, ніж три семестри. Підготовка до професійної діяльності включає предметну, психолого-педагогічну та методичну підготовку. Освітній стандарт надає детальну
характеристику результатів навчання, які складаються зі знань, умінь та соціальних компетенцій. Навчальні програми та критерії вступу кожен вищий навчальний заклад установлює самостійно. Вивчено зміст навчальних програм
підготовки викладачів іноземних мов трьох провідних університетів Польщі: Варшавського, Жешувського та Опольського. Відзначено як різний склад дисциплін, так і різне співвідношення годин, відведених на предметну, психолого-
педагогічну та методичну підготовку. Сильними сторонами Варшавського університету є велика увага до підготовки викладачів іноземних мов саме до роботи з дорослою аудиторією, а також порівняльні, культурні та європейські
аспекти навчання викладачів іноземної мови. Випускники вишу можуть викладати відразу дві іноземні мови. У Жешувському університеті велика увага приділяється філологічній підготовці фахівців. Опольський університет надає ґрунтовну підготовку з основ наукових досліджень та дисциплін психолого-педагогічного циклу.
The article considers the peculiarities of preparation of foreign language teachers for professional activity in the system
of adult education of the Republic of Poland. The main types of educational institutions in which foreign language teachers are
trained are classical universities and pedagogical universities and academies. It is noted that it is necessary to have a master’s
degree to carry out professional activities in the system of adult education. There are a few ways to qualify as a foreign language
teacher. The most common one is to enter the philological faculty of the university and receive a specialization of teacher
training. There is a national standard for foreign language teachers’ educaiton. The preparation to get a master’s degree cannot
be shorter than three semesters. Preparation for professional activity includes subject-specific, psychological-pedagogical
and methodical training. The educational standard provides a detailed description of learning outcomes, which consist
of knowledge, skills and social competencies. Curricula and admission criteria are set by each higher educational institution
independently. The content of the initial training programmes for training foreign language teachers at three leading Polish
universities are studied. They are the University of Warsaw, the University of Rzeszów and the University of Opole. The subjects
in the curriculum differ from university to university. The number of hours devoted to the study of subject-matter, psychological-
pedagogical, and methodological disciplines is different, too. The strengths of the University of Warsaw are the great
attention to training foreign language teachers to work with adults, as well as the comparative, cultural and European aspects
of foreign language teachers’ preparation. Warsaw University graduates are prepared to teach two foreign languages. The
University of Rzeszów pays a lot of attention to the philological training of specialists. The University of Opole provides for
thorough training of the foundations of scientific research and psychological and pedagogical preparation.