Розроблено модель оцінюваннярезультатів наукової діяльності педагога вищої школи як показника викладацького лідерства, яка включає здатність до: проведення досліджень (цінності, мотивація, знання й уміння (загальні дослідницькі та предметні спеціальні), етичні якості як запорука академічної доброчесності, рефлексія та оцінювання); представлення результатів дослідження (написання статей, доповідей, участь у конференціях, семінарах та ін., захист дисертації); популяризації (розповсюдження результатів дослідження через викладання, навчання та взаємодію, максимальне представлення у мережі Інтернет (репозитарії, профілі авторів у ORCID, базах даних, спеціалізованих соціальних мережах); співпраці (обмін досвідом, професійне спілкування та налагодження контактів, участь у проєктах, грантах, колективних дослідженнях, стажування, міжнародні контакти, контакти з бізнесом та підприємствами, органами державної влади та місцевого самоврядування); самовдосконалення (постійне ознайомлення з новітніми дослідженнями, використання їх у педагогічній та науковій роботі, вдосконалення англійської як міжнародної мови спілкування наукової спільноти, підвищення наукової кваліфікації); наставництва та сприяння дослідженням (участь у підготовці науково-педагогічних працівників, викладання дисциплін з організації та методики досліджень, допомога молодим ученим, участь у спецрадах, опанування та рецензування, керівництво науковою роботою студентів, керівництво аспірантами, консультування докторантів); організації та самоорганізації (керівництво науковою школою, науковими проєктами та темами, науковими професійними об’єднаннями та асоціаціями, організація проведення конференцій, семінарів, самоорганізація). Обґрунтовано, що модель має особливу значущість в умовах сучасних тенденцій реформування освітньо-наукової галузі.
The article presents a developed model for estimating the results of a higher education pedagogue’s scientific activities as a teaching leadership indicator, which includes the abilities in: conducting a research (values, motivation, and skills (general research, and special subject related ones), ethical traits as a token of academic rigor, reflexing and evaluation); presenting the research results (writing articles, reports, taking part in conferences and seminars, etc., a dissertation thesis presentation); popularization (spreading research results through teaching, training and interaction, maximum representation on the internet, (repositories, authors’ profiles in ORCID, databases, specialized social networks); cooperation (experience exchange, professional communication and establishing contacts, participation in projects, grants, collective research, scientific internship, international contacts, contacts with businesses and enterprises, state power and local authority bodies); self-improvement (permanent familiarization with modern research, applying them in the pedagogic and science work, improving one’s English as an international language of science community communication, qualifications improvement); mentoring and research facilitating (participation in training science-and-pedagogic workers, teaching subjects in research organization and methodology, assistance to young scientists, participation in specialized councils, mastering new skills, reviewing scientific papers, management of students’ scientific work, postgraduate management, doctoral candidates consulting); organizing and self-organizing (managing a scientific school, science projects and researches, scientific professional unions and associations, organizing of conferences, seminars, self-organizing). It is substantiated that the model has a special significance in current trends in education-and-science sphere reforming.