Схарактеризовано особливості британської соціальної роботи з дітьми з інвалідністю. Проаналізовано та визначено основні законодавчі акти та нормативні документи Великої Британії, що описують поняття “особи з інвалідністю” та “діти з інвалідністю”. Описано основну структуру надання соціальних послуг дітям з інвалідністю
та їхнім сім’ям. Визначено та розкрито поняття “соціальна робота”, “соціальні послуги”, “особисті соціальні
послуги” та “соціальна опіка”. Описано види проблем (із мобільністю, ручною спритністю, фізичною координацією,
спілкуванням, порушенням чутливості, пам’яттю, концентрацією уваги та навчання, визнанням фізичної небезпеки,
континенцією) та основні показники дітей з інвалідністю (інвалідність навчання, глибокі та множинні вади навчання,
мовні розлади, диспраксія або порушення координації, гіперактивність із дефіцитом уваги, порушення спектра аутизму, фізичні вади), що беруться до уваги в процесі здійснення соціальної роботи. Охарактеризовано систему надання
соціальної допомоги у Великобританії дітям з інвалідністю, а саме: державним сектором, добровільним волонтерським сектором, приватним сектором. Подано характеристику діяльності Трастів допомоги у Великобританії дітям
з інвалідністю та їхнім сім’ям та описано види допомоги, які вони можуть надавати. Представлено напрями соціальної роботи з дітьми-інвалідами у Великобританії та визначено їх основний зміст та об’єкти такої діяльності.
Охарактеризовано медико-соціальну роботу, основний догляд та соціальну роботу з дітьми з інвалідністю та сім’ями,
що їх виховують. Названо види послуг, які можуть надаватись дітям з інвалідністю та сім’ям, що їх виховують (няньки-вихователі, дитячі садки (денний догляд), дитячі садки та ясла (ігрові групи не на повний день), дитячі центри,
фостерне виховання, підтримка на дому, групи/клуби продовженого дня, центри дозвілля, гуртожитки з наглядом,
центри підтримки молодих батьків, клуби домашньої роботи, клуби дружби).
The article describes the features of British social work with children with disabilities. The main legislative acts and normative
documents of Great Britain describing the concepts of persons with disabilities and children with disabilities are analyzed
and defined. The basic structure of providing social services to children with disabilities and their families is described. The
concepts of social work, social services, personal social services and social care are defined and disclosed. Describes the types
of problems (mobility, manual dexterity, physical coordination, communication, impaired sensitivity, memory, concentration
and learning, recognition of physical danger, continence) and the main indicators of children with disabilities (learning
disabilities, profound and multiple disabilities) learning, speech disorders, dyspraxia or incoordination, attention deficit
hyperactivity disorder, autism spectrum disorders, physical disabilities), which are taken into account in the implementation
of social work. The system of providing social assistance in the UK to children with disabilities is described, namely the public
sector, the volunteer sector, the private sector. A description of the activities of trust organizations in the United Kingdom
for children with disabilities and their families and describes the types of assistance they can provide. Areas of social work
with children with disabilities in the UK are presented and their main content and objects of such activities are identified.
Medical and social work, basic care and social work with children with disabilities and their families are described. The types
of services that can be provided to children with disabilities and families raising them are named (caregivers, kindergartens (day
care), kindergartens and nurseries (playgroups are not full-time), children’s centers, foster care, home support, groups/clubs
of extended day, leisure centers, supervised dormitories, support centers young parents, homework clubs, friendship clubs).