ISSN: 2310-8290
dc.contributor.author | Чистякова, Л. О.![]() |
|
dc.date.accessioned | 2020-12-15T13:40:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-15T13:40:27Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.citation | Чистякова, Л. О. Компонентно-структурний аналіз екологічної культури майбутніх учителів трудового навчання та технологій / Л. О. Чистякова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2020. – Вип. 75 (т. 1) – С. 204-208. − DOI https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.75.45. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/32383 | |
dc.description.abstract | Розкрито зміст екологічної культури майбутніх учителів трудового навчання та технологій, яку досліджуємо як інтегральну якість особистості, котра характеризується екологічною свідомістю, екологічним мисленням, системою теоретико-педагогічних знань у галузі екологічної освіти, що виявляється у ціннісних орієнтаціях майбутніх фахівців, мотивує екологічно зумовлену поведінку та життєдіяльність, екологічну перетворювальну активність і здатність реалізовувати екологічно спрямовану професійну діяльність. У структурі досліджуваного феномену виокремлено аксіологічний, знаннєвий, діяльнісний і рефлексивний компоненти. Аксіологічний компонент виявляє еколого-професійну спрямованість і мотивацію особистості у процесі професійної підготовки; усвідомлення студентами особливостей предметно-перетворювальної діяльності, бажання її організовувати; актуалізує мотиви майбутніх учителів трудового навчання та технологій для реалізації екологічної освіти у професійній діяльності. Знаннєвий компонент виявляється в накопиченні, зберіганні та систематизації інформації про характер взаємодії природи та суспільства, про глобальні екологічні проблеми та способи їхнього розв’язання; спонукає до розуміння змісту, сутнісних ознак і етапів педагогічної діяльності, спрямованої на розвиток екологічної культури в учнів. Діяльнісний компонент забезпечує практичне застосування екологічних і методичних знань; формує методичні вміння реалізації екологічної освіти й екологічної активності з освоєння навколишнього середовища у професійній діяльності. Рефлексивний компонент поєднує здатність здійснювати самооцінку й самоконтроль професійної активності, спрямованої на розвиток екологічної культури учнів; вміння аналізувати власну предметно-перетворювальну діяльність; рефлексивність; здатність до саморозвитку. | ua |
dc.description.abstract | The article reveals the meaning of the ecological culture of future teachers of handicraft education and technology, which we study as an integral quality of personality, characterized by ecological consciousness, ecological thinking, a system of theoretical and pedagogical knowledge in the field of ecological education, which is manifested in the value orientations of future professionals, motivates ecologically conditioned behavior and life, ecological transformational activity and ability to implement the ecologically oriented professional activity. The axiological, cognitive, active, and reflexive components are distinguished in the structure of the studied phenomenon. The axiological component reveals the ecological and professional orientation and motivation of the individual in the process of professional training; students' awareness of the peculiarities of subject-transforming activity, the desire to organize it; actualizes the motives of future teachers of handicraft education and technology for the implementation of environmental education in professional activities. The knowledge component is manifested in the accumulation, storage, and systematization of information about the nature of the interaction of nature and society, about global environmental problems and ways to solve them; encourages understanding of the content, essential features, and stages of pedagogical activity aimed at the development of ecological culture in students. The active component provides practical application of ecological and methodical knowledge; forms methodical skills of realization of ecological education and ecological activity on the development of the environment in professional activity. The reflective component combines the ability to carry out self-assessment and self-control of professional activity aimed at developing the ecological culture of students; ability to analyze own subject-transforming activity; reflexivity; ability to self-development. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | екологічна культура | ua |
dc.subject | майбутні вчителів трудового навчання та технологій | ua |
dc.subject | професійна підготовка | ua |
dc.subject | ecological culture | ua |
dc.subject | future teachers of handicraft education and technologies | ua |
dc.subject | professional training | ua |
dc.subject.classification | 378.147.33-027.22:62]:502/504 | ua |
dc.title | Компонентно-структурний аналіз екологічної культури майбутніх учителів трудового навчання та технологій | ua |
dc.title.alternative | Component-structural analysis of ecological culture of future teachers of handicraft education and technologies | ua |
dc.type | Article | ua |