У статті проаналізовано типові та індивідуальні труднощі формування й розвитку навички читання у школярів 2 класу. Обгрунтовано типологічні групи дітей з труднощами навчання читання вербального характеру (Фонетико-фонематичне, лексико-граматичне недорозвинення мовлення, орфоепічні помилки, обмеження словникового запасу, труднощі зв'язного мовлення) і невербального характеру (недоліки зорового сприймання, зорової ї слухової пам яті, проблеми з розвитком різних властивостей уваги тощо). Висвітлено інші від ємні чинники впливу на рівень становлення у дітей повноцінної навички читання, а саме: недостатнє дидактико-методичне забезпечення | процесу формування навички читання, нераціональне співвідношення прийомів розвитку технічної і смислової сторін читацької навички у підручниках для 1-2 класів, висока наповнюваність класів та ін. Зроблено акцент на забезпечення індивідуального підходу до учнів з достатнім та високим рівнем сформованості навички читання.
В статье проанализированы типичные и индивидуальные трудности формирования и развития навыка чтения у учащихся 2 классов. Обоснованы типологические группы детей с трудностями обучения чтению вербального характера (фонематическое, лексико-грамматическое недоразвитие речи, орфоэпические ошибки, недостаточность словарного запаса, трудности развития связной речи} а также невербального характера (недостаточность зрительного восприятия, зрительной и слуховой памяти, проблемы с различными свойствами внимания и др.) Освещены такие факторы влияния на уровень овладения школьниками полноценным навыком чтения как: недостаточное дидактико-методическое обеспечение процесса Формирования навыка, нерациональное
соотношение приемов развития смысловой и технической сторон читательского навыка в учебниках для 1-2 классов, высокая наполняемость классов и др. Сделан акцент на обеспечение индивидуального подхода к учащимся с высоким и достаточным уровнями овладения навыком чтения.
The article analyzes the typical and individual difficulties of forming and developing reading skills of pupils in the 2nd grade. Typological groups of children with difficulties in learning reading of verbal character (phonetic-phonemic, lexical-grammatical underdevelopment of speech, orthoepic errors, lack of vocabulary, difficulties in coherent speech) and non-verbal character (deficiency of visual perception, visual and aural memory, problems with the development of different properties of attention, etc.) are substantiated. Other negative factors of influence on the level of development in children of good reading skills are revealed, namely: insufficient didactic and methodological support of the process of forming the reading skills, incorrect ratio of the
techniques of development of technical and semantic aspects of the reading skills in textbooks for grades 1-2, excessive filling
of classes etc. Emphasis is placed on providing the individual approach to pupils with intermediate and high levels of the reading
skills formation.