У статті розкривається актуальність дослідження проблеми формування професійної компетентності в процесі спеціальної підготовки практичних психологів в сучасних умовах. У статті на основі літературних джерел професійна компетентність визначається як цілісна якість, що характеризує особистість, її можливості вирішувати професійні завдання шляхом продуктивного використання знань, умінь і навичок, професійної підготовки і життєвого досвіду. У статті аналізуються ключові, базові та спеціальні компетенції. Їх освоєння практичними психологами підвищує рівень конкурентоспроможності в теперішнього та майбутнього педагогічної, управлінської та інших сферах. Таким чином, формування професійної компетентності практичних психологів у процесі навчання і практичної діяльності сприятиме підвищенню рівня конкурентоспроможності та досягнення високих показників в їх майбутньої професійної діяльності.
В статье раскрывается актуальность исследования проблемы формирования профессиональной компетентности в процессе специальной подготовки практических психологов в современных условиях. На основании литературных источников в тексте дается определение профессиональной компетентности как интегрированного качества, которое характеризует личность, ее возможности решать и реализовывать профессиональные поблемы с помощью продуктивного использования знаний, умений, профессиональной подготовленности и жизненного опыта. В работе проанализированы ключевые, базовые и специальные компетентности. Их овладение практическими психологами способствует повышению уровней конкурентности в настоящей и будущей педагогической, управленческой и других отраслях. Поэтому формирование в практических психологов профессиональной компетентности в процессе обучения и практической деятельности будет способствовать повышению уровня конкурентности и достижению высоких показателей в будущей профессиональной деятельности.
In the article, the urgency of research of the problem of formation of professional competence in the process of special training of practical psychologists in modern conditions is revealed. Based on literary sources, the article defines professional competence as an integrated quality that characterizes a personality, his/her possibilities to solve professional problems through productive usage of knowledge, abilities and skills, professional preparation and life experience. In the paper, key, basic, and special competencies are analyzed. Their mastering by practical psychologists increases the level of competiveness in present and future pedagogical, managerial and other spheres. Therefore, formation of practical psychologists’ professional competence in the process of study and practical activity will contribute to increasing the level of competiveness and achieving high indices in their future professional activity.