Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Аналогія як явище в системі прогностичних методів у педагогіці

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бондар, В. І.
dc.date.accessioned 2020-10-30T10:55:49Z
dc.date.available 2020-10-30T10:55:49Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Бондар В. І. Аналогія як явище в системі прогностичних методів у педагогіці / В. І. Бондар // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 17 : Теорія і практика навчання та виховання : зб. наук. праць. − Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. − Вип. 29. − С. 8-16. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/31630
dc.description.abstract Властивість мислення і досвіду пізнавальної діяльності людини - переносити знання про знання і способи дій з одного об'єкта на інший і на цій основі набувати нові знання. В основі мисленнєвого переносу наявної у свідомості людини первинної інформації лежать розумові операції порівняння, спостереження, аналізу й синтезу, які стимулюються, на перший погляд, деякою подібністю за формою, структурою, можливими функціями, властивостями, притаманними об'єктам, що порівнюються. За цього прискорюється усвідомлення і розуміння нового, що буває майже неможливим без порівняння з аналогом дійти висновку щодо узагальнення спільного й конкретизації відмінного між двома об'єктами. Знаходження елементів подібності й відмінності між об'єктами (явищами, процесами тощо), що засвоюються, і є методом величезної евристичної цінності, який називається аналогією. Її сутності, місцю і ролі в науковому й освітньому пізнанні, одному із групи прогностично-наукових методів у педагогіці, присвячується дана стаття. ua
dc.description.abstract Свойство мышления и опыта познавательной деятельности человека - переносить знание о знании и способах действий по один объект на другой и на этой основе приобретать новые знания. В основе мисленневого переноса имеющегося в сознании человека первичной информации лежат умственные операции сравнения, наблюдения, анализа и синтеза, которые стимулируются, на первый взгляд, некоторым подобием за формой, структурой, возможными функциями, свойствами, присущими объектам, которые сравниваются. При этом ускоряется осознание и понимание новое, которое бывает почти невозможным без сравнения с аналогом прийти к выводу относительно обобщения общего и конкретизации отличного между двумя объектами. Нахождение элементов подобия и отличия между объектами (явлениями, процессами и тому подобное}, которые усваиваются, и являются методом огромной эвристической ценности, который называется аналогией. Ее сущности, месту и роли 6 научном и образовательном познании, одному из группы прогностически научных методов в педагогике, посвящается данная статья. ua
dc.description.abstract The property of thinking and experience of cognitive activity of a person consists in transferring knowledge about knowledge and ways of action from one object to another and on this basis – acquiring new knowledge. The basis of the thought transfer of the primary information available in the human consciousness is mental operations of comparison, observation, analysis and synthesis, which are, at first glance, stimulated by some similarity in form, structure, possible functions, and properties inherent to comparable objects. This accelerates the process of awareness and understanding of the new, which could almost be impossible without comparing with the analogue to reach a conclusion on the generalization of the joint and concretization of the distinction between the two objects. The search for similar and different elements between objects (phenomena, processes, etc.) that are mastered is a method of great heuristic value, which is called analogy. This article investigates the essence, place and role of one of the prognostic methods of pedagogical science in scientific and educational cognition. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject методологія ua
dc.subject аналогія ua
dc.subject аналог ua
dc.subject методи пізнання ua
dc.subject прогностичні методи пізнання ua
dc.subject об'єктивність методів і результату ua
dc.subject пізнання і помилковість ua
dc.subject подібність і тотожність явищ ua
dc.subject вибір ua
dc.subject мета ua
dc.subject метод ua
dc.subject результат у структурі аналогії ua
dc.subject форма і логіка зустрічного руху інформації ua
dc.subject методология ua
dc.subject аналогия ua
dc.subject методы познания ua
dc.subject прогностические методы познания ua
dc.subject объективность методов и результата ua
dc.subject познание и ошибочность ua
dc.subject подобие и тождественность явлений ua
dc.subject выбор ua
dc.subject цель ua
dc.subject результат в структуре аналогии ua
dc.subject форма и логика встречного движения информации ua
dc.subject methodology ua
dc.subject analogy ua
dc.subject methods of cognition ua
dc.subject prognostic methods of cognition ua
dc.subject objectivity of methods and results ua
dc.subject cognition and falsity ua
dc.subject similarity and difference of phenomena ua
dc.subject choice of analogue ua
dc.subject choice ua
dc.subject purpose ua
dc.subject method ua
dc.subject result in the structure of analogy ua
dc.subject form and logic of counter information movement ua
dc.subject.classification 37.091.33:001.18-021.271 ua
dc.title Аналогія як явище в системі прогностичних методів у педагогіці ua
dc.title.alternative Analogy as a phenomenon in the system of prognostic methods in pedagogy ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу