Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Порівняльний аспект розвитку художньо-технічної творчості учнів закладів професійно-технічної освіти

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Сліпчишин, Лідія Василівна
dc.date.accessioned 2020-08-31T13:35:43Z
dc.date.available 2020-08-31T13:35:43Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Сліпчишин Л. В. Порівняльний аспект розвитку художньо-технічної творчості учнів закладів професійно-технічної освіти / Л. В. Сліпчишин // ScienceRise : Pedagogical Education. - 2018. - № 1 (21). - С. 35-39. DOI: 10.15587/2519-4984.2018.122861 ua
dc.identifier.issn 2519-478X (Print)
dc.identifier.issn 2519-4798 (Online)
dc.identifier.uri http://nbuv.gov.ua/UJRN/texcped_2018_1_10
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/30684
dc.description Стаття ua
dc.description.abstract У статті розглядається результат порівняльного аналізу можливостей розвитку професійно орієнтованої художньо-технічної творчості у закладах професійно-технічної освіти різних типів. Встановлено, що із збільшенням зайнятості в дрібносерійному та індивідуальному виробництвах виникла проблема адаптації фахівців різних профілів підготовки до нових вимог ринку. Обґрунтовано важливість розвитку професійно орієнтованої художньо-технічної творчості як важливого інструменту адаптації ua
dc.description.abstract The article deals with the necessity of developing professionally oriented artistic and technical creativity, which is considered as an important tool for professional adaptation on the job market. Nowadays more and more enterprises in Ukraine are shifting towards small-scale and individual production. They require from candidates a set of competences which provide flexibility in their work. Professionals often have to change their specialty. Alongside with technical and technological changes, not only spheres of economy are being transformed, but the individual is also developing, their potential is changing. They are mastering new types of activity and are forming new competences. On the one hand, the process of increasing the number of competences in various types of the professional domain enhances people’s chances of being employed. On the other hand, it creates conditions for self-realization. The types of professions which have enough grounds for integrating these professions on the basis of artistic and technical creativity have been singled out in building, woodwork and engineering specialties. Based on the studies of developing artistic and technical creativity in vocational and technical educational institutions in different regions, three leading colleges have been selected. They were compared in terms of certain criteria: the period of the institution’s functioning, training specialty and professions, potential for artistic and technical creativity as well as its realization, characteristic features of the institution. The importance of additional professionally oriented education realized in different ways has been proved. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Університет менеджменту освіти ua
dc.subject художньо-технічна творчість учнів закладів професійно-технічної освіти ua
dc.subject інтеграція ua
dc.subject художньо-технічна творчість ua
dc.subject профіль підготовки ua
dc.subject професія заклад професійної (професійно-технічної) освіти ua
dc.subject гурток ua
dc.subject integration ua
dc.subject artistic and technical creativity ua
dc.subject training specialty ua
dc.subject profession ua
dc.subject circle ua
dc.subject vocational and technical educational institution ua
dc.subject.classification 37.091:377.1 ua
dc.title Порівняльний аспект розвитку художньо-технічної творчості учнів закладів професійно-технічної освіти ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу