Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Теоретичне обгрунтування сутності соціальної компетентності майбутніх фахівців соціономічних спеціальностей

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Тюльпа, Т. М.
dc.date.accessioned 2020-06-26T08:42:31Z
dc.date.available 2020-06-26T08:42:31Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Тюльпа, Т. М. Теоретичне обгрунтування сутності соціальної компетентності майбутніх фахівців соціономічних спеціальностей / Т. М. Тюльпа // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 72 (т.2) – С. 210-214. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/30083
dc.description.abstract На основі наукового аналізу надбань вітчизняних і зарубіжних учених здійснено теоретичне обґрунтування сутності соціальної компетентності майбутніх фахівців соціономічних спеціальностей. Обґрунтовано компетентнісна парадигма, яка розглядається як ключова методологія побудови нової вітчизняної системи освіти, що відповідає вимогам інноваційного розвитку суспільства. Здійснено аналіз поглядів учених, відображених в основних аспектах наукового трактування змісту феномену соціальної компетентності: соціологічному, діяльнісному, інституційному, когнітивному, соціокультурному, інтегративному. Доведено, що соціологічні аспекти вивчення соціальної компетентності дозволяють уважати її результатом соціального розвитку особистості, її соціалізації, ефективність якої залежить від взаємодії із соціальним середовищем. Діяльнісний аспект формування змісту соціальної компетентності заснований на навичках активного сприйняття й впливу на соціальну практику, служить формою активного її практичного освоєння. Інституційний аспект розгляду соціальної компетентності передбачає аналіз спроможності людей до освоєння усталених формально і неформально закріплених ціннісних зразків, правил і норм поведінки, функціонування яких у суспільстві дозволяє соціальним суб’єктам ефективно впливати на нього. Когнітивний аспект формування змісту соціальної компетентності дозволяє розглядати в досліджуваному явищі спосіб пізнавального ставлення до дійсності через сукупність знань соціальних сторін життя. Зміст соціальної компетентності в контексті соціокультурного аспекту фіксує розуміння культури як широкого комплексу соціальних явищ, що представляють собою результати і засоби суспільного функціонування і розвитку. Інтегративний аспект вивчення соціальної компетентності трактує її як інтегративне особистісне утворення, що об’єднує в систему уявлення людини про суспільство й саму себе. На основі теоретичного аналізу трактувань поняття «соціальна компетентність» подано авторське визначення сутності соціальної компетентності майбутніх фахівців соціономічних спеціальностей. ua
dc.description.abstract The article is based on scientific analysis and the theoretical substantiation of the domestic and foreign modern scientists achievements of the social essence and competence of intended specialists of socio-economic specialties. The competence paradigm is substantiated as the key methodology for building a new domestic education system that meets the requirements of innovative development of society. Analyzing the views of scientists reflected in the main aspects of the scientific interpretation of the phenomenon content of social competence: sociological, active, institutional, cognitive, socio-cultural, integrative. It is proved that sociological aspects of studying social competence allow to be considered as a result of social development and socialization of a person, the effectiveness of which depends on interaction with the social environment. The active aspect of forming the social content competence is based on the skills of active perception and influence on social practice, used as a form of active development of its practical. The institutional aspect of consideration of social competence involves the analysis of people’s ability to develop established formally and informally fixed values, rules and norms of behavior, the functioning of which in society allows social individuals effectively influence it. The cognitive aspect of the content social competence formation allows us to consider in the phenomenon study a way of cognitive attitude to reality through a set of knowledge of social aspects of life. The content of social competence in the context of socio-cultural aspect captures the understanding of culture as a wide range of social phenomena, representing the results and means of social functioning and development. The integrative aspect of studying social competence treats it as an integrative personal formation that integrates into the system of human knowledge about society and itself. On the basis of theoretical analysis of interpretations of the concept of «social competence» the author defines the essence of social competence of intended specialists of socio-economic specialties. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject компетентність ua
dc.subject соціальна компетентність майбутніх фахівців соціономічних спеціальностей ua
dc.subject competence ua
dc.subject social competence of inteneded specialists of socio-economic specialties ua
dc.subject.classification 378.147: 316 ua
dc.title Теоретичне обгрунтування сутності соціальної компетентності майбутніх фахівців соціономічних спеціальностей ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу