Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Визначення сутності та змісту інформаційної компетентності майбутніх інженерів в процесі професійної підготовки

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Макаренко, Л. Л.
dc.contributor.author Остапчук, Т. С.
dc.date.accessioned 2020-06-25T05:35:36Z
dc.date.available 2020-06-25T05:35:36Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Макаренко, Л. Л. Визначення сутності та змісту інформаційної компетентності майбутніх інженерів в процесі професійної підготовки / Л. Л. Макаренко, Т. С. Остапчук // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 72 (т.2) – С. 9-13. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/29996
dc.description.abstract Висвітлено основні наукові підходи до визначення сутності та змісту інформаційної компетентності майбутніх інженерів у процесі професійної підготовки, окреслено складові інформаційної компетентності військового інженера. Проаналізовано ґрунтовні дослідження вітчизняних та закордонних науковців щодо тлумачення та розуміння сутності професійної компетентності майбутніх фахівців. З огляду на специфіку змісту поняття «інформаційна компетентність майбутнього військового інженера», зазначено її суттєві відмінності від комп’ютерної компентності. Доведено, що інформаційна компетентність насамперед зумовлює здатність майбутніх військових інженерів виокремлювати достовірну та важливу інформацію, аналізувати її, належним чином використовувати у подальшій професійній діяльності для того, щоб досягти реалізації власних і загально важливих прагнень. За умови наявності широкого розуміння інформаційної компетентності як якісної характеристики життєдіяльності фахівця в галузі отримання, передачі, збереження та використання інформації, де пріоритетними є загальнолюдські моральні цінності, визначено основні методологічні підходи до формування інформаційної компетентності майбутнього інженера, а саме: системний, особистісний, діяльнісний, інтегративний, компетентнісний. Вказано, що основним вектором удосконалення інформаційної компетентності майбутнього військового інженера є духовний розвиток особистості, без якого неможливо підготувати професійного фахівця. Зазначений аспект зумовлює стрімкий процес самовиховання людини, вироблення стійкої мотивації до навчання, а також до формування інформаційної компетенції як динамічної, інтегральної властивості. ua
dc.description.abstract The article describes the basic scientific approaches to determining the essence and content of information competence of future engineers in the process of vocational training, outlines the components of information competence of a military engineer. In-depth researches of domestic and foreign scientists on the interpretation and understanding of the essence of professional competence of future specialists are analyzed. Given the nature of what constitutes "information competence of military engineer," it noted significant differences from computer 'juvenile competence. It has been proven that information competence primarily determines the ability of future military engineers to extract reliable and important information, analyze it, and use it properly in future professional activities in order to achieve their own and common aspirations. Given the broad understanding of information competence as a qualitative characteristic of the life of a specialist in the field of receiving, transmitting, storing and using information, where human values are the priority, the main methodological approaches to the formation of information competence of a future engineer are defined, namely: systemic, personal, activity integrative, competent. It is stated that the main vector of improving the information competence of the future military engineer is the spiritual development of the individual, without which it is impossible to prepare a professional specialist. This aspect determines the rapid process of self-education of a person, the development of sustainable motivation for learning, as well as the formation of information competence as a dynamic, integral property. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject компетентність ua
dc.subject інформаційна компетентність ua
dc.subject професійна підготовка майбутніх військових інженерів ua
dc.subject наукові підходи ua
dc.subject information ua
dc.subject information competence ua
dc.subject training ua
dc.subject future engineer ua
dc.subject methodological approaches ua
dc.subject.classification 378.147:004.056.5 ua
dc.title Визначення сутності та змісту інформаційної компетентності майбутніх інженерів в процесі професійної підготовки ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу