Висвітлено основні наукові підходи до визначення сутності та змісту інформаційної компетентності майбутніх інженерів у процесі професійної підготовки, окреслено складові інформаційної компетентності військового інженера. Проаналізовано ґрунтовні дослідження вітчизняних та закордонних науковців щодо тлумачення та розуміння
сутності професійної компетентності майбутніх фахівців. З огляду на специфіку змісту поняття «інформаційна
компетентність майбутнього військового інженера», зазначено її суттєві відмінності від комп’ютерної компентності. Доведено, що інформаційна компетентність насамперед зумовлює здатність майбутніх військових інженерів виокремлювати достовірну та важливу інформацію, аналізувати її, належним чином використовувати у подальшій професійній діяльності для того, щоб досягти реалізації власних і загально важливих прагнень. За умови наявності широкого розуміння інформаційної компетентності як якісної характеристики життєдіяльності фахівця в галузі отримання, передачі, збереження та використання інформації, де пріоритетними є загальнолюдські моральні цінності, визначено основні методологічні підходи до формування інформаційної компетентності майбутнього інженера, а саме: системний, особистісний, діяльнісний, інтегративний, компетентнісний. Вказано, що основним вектором удосконалення інформаційної компетентності майбутнього військового інженера є духовний розвиток особистості, без якого неможливо підготувати професійного фахівця. Зазначений аспект зумовлює стрімкий процес самовиховання людини, вироблення стійкої мотивації до навчання, а також до формування інформаційної компетенції як динамічної, інтегральної властивості.
The article describes the basic scientific approaches to determining the essence and content of information competence of future engineers in the process of vocational training, outlines the components of information competence of a military engineer. In-depth researches of domestic and foreign scientists on the interpretation and understanding of the essence of professional competence of future specialists are analyzed. Given the nature of what constitutes "information competence of military
engineer," it noted significant differences from computer 'juvenile competence. It has been proven that information competence
primarily determines the ability of future military engineers to extract reliable and important information, analyze it, and use it
properly in future professional activities in order to achieve their own and common aspirations. Given the broad understanding of information competence as a qualitative characteristic of the life of a specialist in the field of receiving, transmitting, storing and using information, where human values are the priority, the main methodological approaches to the formation of information competence of a future engineer are defined, namely: systemic, personal, activity integrative, competent. It is stated that the main vector of improving the information competence of the future military engineer is the spiritual development of the individual, without which it is impossible to prepare a professional specialist. This aspect determines the rapid process of self-education of a person, the development of sustainable motivation for learning, as well as the formation of information competence as a dynamic, integral property.