Досліджено питання використання методу проектів як однієї з технологій розвитку критичного мислення при
викладанні історичних та правничих дисциплін у вищих навчальних закладах. Розглянуто поняття «критичне мислення», його основні елементи та характеристики. Підкреслено важливість критичного мислення як запоруки успіху особистості в професії, необхідність його розвитку упродовж усього життя. Зазначено, що розвиток інформаційного суспільства, демократизація суспільного життя, євроінтеграційний курс України викликали потребу у вдосконаленні нашої системи освіти. Одним зі шляхів вдосконалення є використання різноманітних методів та прийомів розвитку критичного мислення. Серед них можна виділити метод проектів. Він є синтезом пошукових та проблемних прийомів, які базуються на самостійності та творчій активності студентів, ефективною та поліфункціональною педагогічною технологією. У статті розглядаються особливості проектів, їх види за
різними критеріями, а також етапи виконання. Представлено досвід Донбаського інституту техніки та менеджменту
(м. Краматорськ) зі створення проекту «Інститут парламентаризму в Україні: історія та сучасність».
Використання методу проектів під час вивчення історичних та правничих дисциплін підвищує мотивацію студентів до отримання нових знань, розширює кругозір, обізнаність в історичних, політологічних, юридичних питаннях,
розвиває самостійність та відповідальність, а також ряд корисних навичок: вміння опрацьовувати великі об’єми
інформації, аналізувати, порівнювати, робити висновки, формулювати власну точку зору, аргументувати її. Студенти вчаться ефективно взаємодіяти, створювати атмосферу розуміння та взаємодопомоги, розкривають та вдосконалюють свої здібності. У статті підкреслено нові ролі педагога при використанні технологій розвитку критичного мислення. Автори наголошують на необхідності включення в освітній процес таких педагогічних технологій.
The article is devoted to the research of the use of the project method as one of the technologies of development of critical
thinking in teaching of historical and legal disciplines in higher educational establishments. The concept of "critical thinking",
its main elements and characteristics are considered. The importance of critical thinking as a key to the success of the individual in the profession, the need for its development throughout life are emphasized. The article states that the development of the information society, the democratization of public life, and the European integration course of Ukraine have caused the need to improve our education system. One way to improve is to use a variety of methods and techniques for developing critical thinking. Among them is the method of projects. It is a synthesis of search and problem techniques based on the autonomy and creative activity of students, effective and multifunctional pedagogical technology. This article deals with the features of projects, their types by different criteria, as well as the stages of implementation. The experience of the Donbass Institute of Engineering and Management (Kramatorsk) in creating the project "Institute of Parliament in Ukraine: History and Modernity" is presented. The use of the project method in the study of historical and legal disciplines increases students’ motivation to acquire new knowledge, broadens their horizons, awareness of historical, political, legal issues, develops autonomy and responsibility, as well as a number of useful skills: the ability to process large amounts of information, analyze large amounts of information, compare, draw conclusions, formulate your own point of view, and argue it. Students learn to interact effectively, create
an atmosphere of understanding and mutual assistance, discover and improve their abilities. This article emphasizes new roles
of the teacher in the use of technologies of development of critical thinking. The authors emphasize the need to include such
pedagogical technologies in the educational process.