Математична статистика – це наука, що розробляє математичні методи систематизації та використання статистичних даних для наукових і практичних висновків, спираючись на теорію ймовірностей, що дає можливість оцінити надійність і точність висновків, зроблених на підставі обмеженого статистичного матеріалу. У контексті сучасних вимог до інтеграції науки і освіти, підготовки випускника вузу, в тому числі медичного профілю, майбутній лікар повинен володіти необхідним рівнем математичної компетентності, основи якої закладаються на першому курсі навчання в медичному університеті. У зв’язку з науковим досягненням сучасної медицини, включаючи охорону здоров’я, відчувається зростаюча потреба в об’єктивності, щоб дані могли бути належним чином оброблені та правильно інтерпретовані, що призводить до висновків, які можуть стати виправданими тестами. Ще до того, як будуть проведені спостереження та зібрані дані, експерименти повинні бути розроблені та сплановані обсте-ження з урахуванням подальшого статистичного аналізу даних. Більшість студентів старших курсів та випускники медичного вузу зазнають труднощів при використанні математичних методів, особливо методів математичної статистики, для вирішення науково-дослідних завдань в професійній діяльності. Для підвищення рівня математичної підготовки студентів-медиків авторами проаналізовано варіативний модуль «Медична статистика» в рамках дисциплін «Медична фізика», «Медична інформатика» та «Соціальна медицина». Цей модуль є актуальним і націлений на формування у майбутніх лікарів загальних і професійних компетенцій, орієнтованих на підготовку випускника медичного вузу до науково-дослідницької і медичної діяльності. Досвід вивчення математичної статистики в рамках зазначених дисципліни, участь в наукових гуртках і конференціях будуть мотивувати студентів до вивчення даного розділу, сприяти кращому засвоєнню матеріалу, підвищать рівень професійної компетентності молодих фахівців.
Mathematical statistics is the science that develops mathematical methods for systematizing and using statistics for scientific and practical inferences, based on probability theory, which makes it possible to evaluate the reliability and accuracy of inferences made on the basis of limited statistical material.
In the context of current requirements for the integration of science and education, the preparation of a graduate of a university, including a medical profile, the future doctor must possess the necessary level of mathematical competence, the bases of which are laid in the first year of study at a medical university. Due to the scientific advancement of modern medicine, including healthcare, there is a growing need for objectivity so that data can be properly processed and properly interpreted, leading to conclusions that can become justified tests. Even before observations and data are collected, experiments should be designed and planned to allow for further statistical analysis of the data. Most senior students and graduates of the medical college have difficulty using mathematical methods, especially mathematical statistics, to solve research problems in their professional activities. To increase the level of mathematical training of medical students, the author analyzed the variant module "Medical statistics" within the disciplines "Medical physics", "Medical informatics" and "Social medicine". This module is relevant and aims at the formation of general and professional competencies for future doctors, focused on preparing a graduate of a medical university for research and medical activity. The experience of studying mathematical statistics within these disciplines, participation in scientific circles and conferences will motivate students to study this section, promote better mastering of the material, increase the level of professional competence of young professionals.