Проаналізовано сучасний стан навчання іншомовного професійно орієнтованого писемного мовлення в існуючих наукових дослідженнях. Писемне мовлення розглядають як важливий фактор розвитку культури, освіти, засіб зберігання інформації, надійний спосіб міжкультурної взаємодії людей. Підкреслено, що навчання писемного мовлення розширює соціокультурні знання студентів, покращує їхні практичні навички. Випускник закладу вищого освіти має володіти навичками і вміннями створювати тексти різного ступеня складності, які відповідають певному стилю та жанру писемного мовлення. Особлива увага приділяється навчанню професійно орієнтованого письмового спілкування, яке спрямоване на формування творчої особистості, здатної успішно застосовувати лінгвістичні і спеціальні знання, що сприяють професійному розвитку. Зазначається важливість компетентнісного підходу до навчання та необхідність використання інтегрованого навчання, яке об’єднує знання суміжних наукових дисциплін. Професійно орієнтоване письмо є важливим видом мовленнєвої діяльності, яким студенти мають володіти відповідно до програмних та основних вимог рівня професійної підготовки студентів. Формування іншомовної комунікативної компетентності в письмі спрямоване на розвиток умінь спілкування в письмовій формі. Були виділені комунікативні наміри, які виникають при створенні писемних висловлювань. Інтегрована до навчального процесу пізнавальна й мотивована діяльність студента сприяє накопиченню ним професійного досвіду, формуванню його самостійності й креативності для вирішення завдань. Вважаємо за доцільне приділити увагу ролі писемного мовлення в інтегрованому навчанні, яке відкриває можливості для використання матеріалів навчальної інформації із різних галузей, що опановують студенти в процесі професійної підготовки. Зазначено, що збільшилась кількість досліджень навчання писемної комунікації із застосуванням комп’ютерних технологій. Майбутні фахівці мають бути готовими до сприйняття, обробки і розпо-всюдження інформації. Обґрунтовано доцільність застосування інтерактивного навчання з комп’ютерною підтримкою як процесу комунікації між його учасниками з метою формування вмінь писемного мовлення.
The current problems of teaching professionally oriented written communication in foreign language in existing scientific researches are analyzed. Written communication is determined as an important factor in the development of culture and education, a reliable way of intercultural interaction between people. It is emphasized that the teaching of written communication enhances students' socio-cultural knowledge, improves their practical skills. Future professionals should have the skills and ability to create texts of various degrees of complexity that are appropriate for the particular style and genre of the written communication for the dissemination of information. Particular attention is paid to the teaching of professionally oriented written communication, which aims at forming a creative personality, which is able to apply linguistic and special knowledge that contributes to his professional development. The importance of using a Competency-based learning approach in teaching and integrated training, which combines the knowledge of related disciplines, is noted. Professionally oriented writing is speech activity that students should have in accordance with the program requirements of the level of professional training of students. The formation of foreign language communicative competence in writing aims at the development of written communication skills. It is considered that the student’s cognitive and motivated activity in the learning process contributes to the accumulation of professional experience, the formation of his independence and creativity for solving problems. Specific attention is paid to integrated learning which opens opportunities for the use of materials of educational information of various subjects that students master in the process of professional training. It is noted that the number of studies of teaching written communication with using computer technology has increased. The expediency of interactive teaching English writing with using information technologies for a process of communication between participants in order to form written communication skills is substantiated.