Більшість студентів, які навчаються за напрямом «фізичне виховання», мають схильність до педагогічної діяльності. Найбільший інтерес у студентів викликають професії тренера викладача і вчителя фізичної культури. 90% студентів мають мають стійку зовнішню або внутрішню позитивну мотивацію працювати в галузі.
Большинство студентов, обучающихся по направлению «физическое воспитание», имеют склонность к педагогической деятельности. Наибольший интерес у студентов вызывают профессии тренера преподавателя и учителя физической культуры . 90 % студентов имеют имеют устойчивую внешнюю или внутреннюю положительную мотивацию работать в отрасли.
The majority of students enrolled in "physical education" tend to educational activities. The greatest interest in students caused the profession of teacher trainer and teacher of physical culture. 90% of students should have a stable external or internal positive motivation in job. The efficiency of the process of preparing students enrolled in "physical education" depends on the orientation of students to master teaching profession. Professional competence is determined by the level of students' abilities and other personal characteristics of the individual, including motivation. To study the motivation of students enrolled in "physical education", we used the following diagnostic techniques: "Determining the type of future careers", "Diagnosis of identity in professional activities in the" physical culture and sport ", " Career orientation " "Types of motivation of professional activity." Based on the results, we can say that the state of professional motivation depends on whether assesses student learning activity compared with his own, real abilities and level of achievement, and motivation influence on professional opinion of peers with varying levels of abilities.